کد خبر: ۲۱۲۹۸۴
۰:۰ - ۱۴۰۲/۵/۱۷

۳ هزار نیروی آمریکایی برای جلوگیری از اقدامات ایران وارد دریای سرخ شدند

۳ هزار نیروی آمریکایی برای جلوگیری از اقدامات ایران وارد دریای سرخ شدند

بیش از ۳ هزار نیروی آمریکایی به‌عنوان بخشی از برنامه جلوگیری از توقیف‌ نفتکش‌ها از سوی ایران به دو کشتی جنگی مستقر دریای سرخ منتقل شدند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از یورو نیوز، ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: بیش از ۳ هزار نیروی نظامی، یکشنبه پس از عبور از کانال سوئز وارد دریای سرخ و کشتی‌ها جنگی یواس‌اس باتان و یواس‌اس کارتر هال شدند که توانایی دریایی ناوگان پنجم را تقویت می‌کند. آمریکا از طریق این اقدامات، تعهد تضمین آزادی دریانوردی و جلوگیری از فعالیت‌های بی‌ثبات کننده ایران را نشان می‌دهد.

براساس این گزارش، سخنگوی ناو پنجم هم گفت: این یگان‌ها انعطاف‌پذیری و قابلیت عملیاتی قابل‌ توجهی را برای جلوگیری از فعالیت‌های بی‌ثبات کننده و خنثی کردن تنش‌های منطقه‌ای ناشی از آزار و اذیت ایران در توقیف کشتی‌ها تجاری ایجاد می‌کنند.

طبق اعلام ارتش آمریکا، ایران طی دو سال گذشته حدود ۲۰ کشتی با پرچم بین‌المللی را در منطقه توقیف کرده یا تلاش داشته توقیف کند. بنابراین در حال تقویت نیروها بوده و در ماه ژوئیه کشتی جنگی و هواپیماهای جنگنده اف-۳۵ و اف-۱۶ را مستقر کرد.

همچنین واشنگتن در حال آماده کردن اعزام تفنگداران به نفتکش‌های تجاری عبوری از خلیج فارس است به این امید که ایران را از توقیف این کشتی‌ها باز دارد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ