کد خبر: ۲۱۳۰۳۹
۱۳:۴۷ - ۱۴۰۲/۵/۱۸

گرمترین ماه کره زمین در ۱۲۰ هزار سال گذشته و داغ‌ترین تابستان جهان!

گرمترین ماه کره زمین در ۱۲۰ هزار سال گذشته و داغ‌ترین تابستان جهان!

این ماه گرمترین ماه کره زمین در ۱۲۰ هزار سال گذشته بوده و داغ‌ترین تابستان جهان و نقطه جوش دما در دنیا است!

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، آژانس کوپرنیک اعلام کرد: ژوئیه سال جاری ۰.۷۲ درجه سانتیگراد گرم‌تر از میانگین دمای هوای این ماه از سال ۱۹۹۱ تا ۲۰۲۰ بود و این مسئله باعث شده موج‌های گرما گرم‌تر، طولانی‌تر و پرتکرارتر شده و به بروز طوفان و سیلاب دامن بزند.

بر اساس این گزارش، سی‌ان‌ان هم اعلام کرد: این ماه گرمترین ماه کره زمین در ۱۲۰ هزار سال گذشته بوده و پدیده افزایش دما به طور کم سابقه‌ای در نقاط مختلف جهان، رخ داده است. پدیده‌ای که داغ‌ترین تابستان جهان و نقطه جوش دما در دنیا است!

ماه گذشته میلادی که با موج‌های گرما و آتش‌سوزی‌های گسترده همراه بود در مقایسه با ژوئیه ۲۰۱۹ که میانگین دمای جهانی به ۱۶.۶۳ درجه رسید، ۰.۳۳ درجه سانتیگراد گرم‌تر شد. دمای هوای کره زمین از اواخر دهه ۱۸۰۰ تاکنون حدود ۱.۲ درجه سانتیگراد افزایش یافته که ناشی از سوزندان سوخت‌های فسیلی است.

آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل چندی پیش با بیان اینکه ژوئیه سال جاری گرم‌ترین ماه ثبت شده، گفت: تغییرات آب و هوایی وحشتناک و این تازه آغاز راه بوده و این گرمای غیرقابل تحمل برای کل سیاره زمین یک فاجعه است. عواقب این گرما واضح و غم‌انگیز بوده و کودکان در سیل ناشی از باران‌های موسمی غرق، خانواده‌ها از شعله‌های آتش فرار و کارگران در گرمای سوزان از حال می‌روند.

وی افزود: این گرما برای کل سیاره زمین فاجعه بوده و دانشمندان انسان‌ها را مقصر می دانند. دوران گرمایش زمین به پایان و عصر جوشش جهانی فرا رسیده است. هوا غیرقابل تنفس بوده و گرما غیرقابل تحمل و سطح استفاده از سوخت‌های فسیلی و عدم اقدام اقلیمی غیرقابل قبول است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ