کد خبر: ۲۱۳۰۶۰
۲۱:۵۸ - ۱۴۰۲/۵/۱۹

فناوری تلفن همراه در ایران ۲۹ ساله شد

فناوری تلفن همراه در ایران ۲۹ ساله شد

بزرگترین اپراتور تلفن همراه که ۱۹ مرداد سال ۷۳ با واگذاری چهار سیم کارت به کارکنان نهاد ریاست جمهوری، رسماً عرضه سیم کارت را آغاز کرد، اکنون بیش از ۱۰۰ میلیون مشترک دارد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، پنجشنبه 19 مرداد ، ارتباطات سیار 29 ساله شد و بزرگترین اپراتور تلفن همراه که 19 مرداد سال 73 با واگذاری چهار سیم کارت به کارکنان نهاد ریاست جمهوری، رسماً عرضه سیم کارت را آغاز کرد، اکنون بیش از 100 میلیون مشترک دارد.

بهره برداری از نخستین بخش شبکه تلفن همراه مرداد سال 73 در شهر تهران با 24 ایستگاه رادیویی و با ظرفیت 9200 شماره آغاز شد. به دنبال استقبال مردم، شرکت مخابرات درصدد گسترش پوشش از تهران به کل کشور بر آمد و در ادامه این برنامه، هیات وزیران بنا به پیشنهاد وزارت ارتباطات، اساسنامه شرکت ارتباطات سیار را با سرمایه 200 میلیارد تومان تصویب کرد و تمامی وظایف امور ارتباطات سیار شرکت مخابرات به شرکت ارتباطات سیار واگذار شد.

اکنون ضریب نفوذ تلفن همراه به 173 درصد رسیده، شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه اول) به زعم سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و گزارش شاخص های آماری بخش ICT در سال جاری با در اختیار داشتن بیش از 53 درصد سهم بازار رقابتی ارتباطات سیار به عنوان اپراتور غالب شناخته می شود.

با گذشت 29 سال از برقراری اولین تماس موبایلی ، حجم کل مکالمات شبکه سیار در بازه زمانی فصل بهار به حدود 82 میلیارد رسیده و تعداد کل پیامک ها از 116 میلیارد گذشته که سهم بازار همراه اول از مکالمه 67 درصد و از پیامک 82 درصد است.

ثبت این رکوردها در شبکه ارتباطی برگرفته از توسعه زیرساخت ها در اقصی نقاط بوده به گونه ای که حدود 45 هزار روستا تحت پوشش شبکه ارتباطی همراه اول است.

این در حالی است که فرکانس شبکه اپراتور اول تلفن همراه راه های مواصلاتی شهری و استانی را هم در برگرفته و مردم حدود 83 هزار کیلومتر از جاده ها بدون هیچ نگرانی امکان برقراری ارتباط با تلفن همراه را دارند.

نخستین و بزرگترین اپراتور تلفن همراه با توسعه نسل های نوین ارتباطی و بسط دامنه خدمات دهی نسل های 3G و 4G به شهرها و روستاها و در مجموع با احتساب خدمات نسل پایه توانسته به پوشش جمعیتی 97 درصدی دست یابد.

همچنین همراه اول با در اختیار داشتن بیش از نیمی از سایت های فیزیکی فعال شبکه 4G توانسته حدود 57 میلیون مشترک پهن باند سیار را در شبکه میزبانی کند که این تعداد مشترک، نشان از سهم بازار حدود 54 درصدی همراه اول از حوزه مشترکان پهن باند سیار دارد.

همراه اول براساس آخرین گزارش سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی مربوط به سه ماهه نخست سال، بالاترین میزان برقراری موفقیت آمیز سرویس داده 3G و 4G را در رقابت با سایر اپراتورهای تلفن همراه و با نرخ بیش از 99.5 درصد دارد.

همچنین اپراتور اول تلفن همراه به عنوان رکورددار سرعت اینترنت 5G در ایران با 267 اپراتور خارجی در 112 کشور قرارداد رومینگ بین الملل دارد و مشترکان همراه اول می توانند در سفر به مقاصد این کشورها، بدون نگرانی از چگونگی برقراری ارتباطات تلفنی از رومینگ بین الملل سیم کارت همراه اول استفاده کنند.

شرکت ارتباطات سیار ایران به عنوان نخستین و بزرگترین اپراتور تلفن همراه، زمانی که عرضه سیم کارت را آغاز کرد ایران در منطقه پیشتاز بود و در جهان نیز تلفن همراه فناوری نوینی محسوب می شد.

با توجه به نیاز و تقاضای مردم به این فناوری، فعالیت هایی متناسب با جهت گیری جهانی برای توسعه شبکه تلفن همراه در شرکت ارتباطات سیار ایران صورت گرفت و در پایان سال 82 این شبکه دارای 3 میلیون و 450 هزار مشترک بود.

حال در سالروز عرضه نخستین سیم کارت در ایران و به پاس همراهی 29 ساله با همراه اول این اپراتور یک مسابقه در شبکه های اجتماعی با جایزه یک خط دائمی جذاب به شماره ***09120029 تدارک دیده که مشترکان این اپراتور برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به وب سایت یا شبکه های اجتماعی همراه اول مراجعه کنند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ