کد خبر: ۲۱۳۰۷۰
۰:۰ - ۱۴۰۲/۵/۲۱

نقدینگی جذب شده انتشار اوراق به منفی ۴۴.۳ هزار میلیارد تومان رسید
از ابتدای سال تا ۱۸ مرداد :

نقدینگی جذب شده انتشار اوراق به منفی ۴۴.۳ هزار میلیارد تومان رسید

تا ۱۸ مرداد و در برابر تامین ۱۸.۳ هزار میلیارد تومان از طریق انتشار اوراق، ۶۲.۷ هزار میلیارد تومان برای تسویه اصل و سود اوراق پرداخت شد تا مجموع نقدینگی جذب شده منفی شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، خزانه داری وزارت اقتصاد اعلام کرد: پیرو اقدامات برای تأمین مالی اقتصاد با هدف کاهش تبعات تورمی، خزانه‌داری کل در سال جاری نسبت به انتشار و عرضه ۳۵ هزار میلیارد تومان اوراق مرابحه عام اقدام کرد که پس از اخذ سفارش‌های خرید اوراق از متقاضیان در سامانه‌های بازار بین‌ بانکی کارگزاری بانک مرکزی و مظنه‌ یابی شرکت مدیریت فناوری بورس تهران و عرضه عمومی در دومین هفته عرضه اوراق مجموعاً ۵.۳ هزار میلیارد تومان بصورت نقدی از محل فروش اوراق تأمین شد.

با احتساب مبلغ مندرج در جدول و فروش هفته قبل تا کنون مجموعاً ۱۸.۳ هزار میلیارد تومان از طریق انتشار اوراق نقدی، ۷۴ درصد از طریق بازار پول و ۲۶ درصد از طریق بازار سرمایه تأمین مالی شده است.

در مقابل مبلغ تامین شده از طریق انتشار اوراق نقدی در سال جاری تا کنون ۶۲.۷ هزار میلیارد تومان برای تسویه اصل و سود اوراق پرداخت شده است که مجموع نقدینگی جذب شده توسط دولت از طریق انتشار اوراق نقدی ۴۴.۳ هزار میلیارد تومان منفی است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ