کد خبر: ۲۱۳۱۰۱
۰:۰ - ۱۴۰۲/۵/۲۲

جزییاتی جدید از مذاکره غیر مستقیم ایران و آمریکا و زمان آزادسازی ۶ میلیارد دلار

جزییاتی جدید از مذاکره غیر مستقیم ایران و آمریکا و زمان آزادسازی ۶ میلیارد دلار

جزییاتی جدید از مذاکره غیر مستقیم ایران و آمریکا درباره آزادی زندانیان و زمان و نحوه آزادسازی ۶ میلیارد دلار اعلام شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، یک مقام آمریکایی مرتبط با مذاکرات اخیر تهران و واشنگتن برای آزادی زندانیان و منابع مالی بلوکه شده در کره جنوبی به سی ان ان اعلام کرد: مذاکرات فشرده و بیش از یک ساله در دوحه، غیر مستقیم بود و مقامات قطری پیام‌ها را انتقال می دادند و برخی امور هم با حداکثر احتیاط انجام شد و در نهایت ایران 4 زندانی را از اوین به حبس خانگی منتقل کرد.

براساس این گزارش، مقامات آمریکایی با این درک که هیچ تضمینی در مقابل ایران وجود ندارد به مذاکرات ادامه دادند و دولت با کنگره و اعضای خانواده این زندانی تماس گرفت. یکی از اجزای این قرارداد، مبادله زندانیان بین آمریکا و ایران و دیگری آزاد سازی ۶ میلیارد دلار از وجوه ایران است که در حساب بانک کره جنوبی نگهداری می شد و قرار است به حساب های محدود در قطر منتقل شود تا برای تجارت کالاهایی غیرتحریمی مانند غذا و دارو، مورد استفاده قرار گیرد.

روند انتقال سخت وجوه نیز احتمالا بین 30 تا 45 روز خواهد بود و پول قبل از ارسال به قطر به سوئیس منتقل خواهد شد ووزارت خزانه داری آمریکا هم به شدت در این امر نقش خواهد داشت. هیچ تحریم ایران نیز لغو نشده است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ