کد خبر: ۲۱۳۱۴۰
۰:۰ - ۱۴۰۲/۵/۲۳

حذف دلار نیمایی از واردات گوشت تکذیب شد / فقط مربوط به گوشت منجمد !
از سوی قائم‌مقام وزیر کشاورزی:

حذف دلار نیمایی از واردات گوشت تکذیب شد / فقط مربوط به گوشت منجمد !

قائم‌مقام وزیر جهاد کشاورزی حذف ارز ۲۸.۵ هزار تومانی واردات گوشت قرمز را تکذیب و اعلام کرد این موضوع مربوط به گوشت منجمد است !

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، علی‌رضا پیمان‌پاک حذف ارز 28.5 هزار تومانی واردات گوشت قرمز را با وجود نامه رسمی وزارت صنعت ريال تکذیب و اعلام کرد: هیچ تغییری در گروه کالایی گوشت قرمز گوسفندی و گوساله وارداتی رخ نداده و اتفاقا دولت منابع بسیار مناسبی از ارز 28.5 هزار تومانی را برای واردات گسترده گوشت اختصاص داده است.

بنابراین هیچ نگرانی برای واردات گوشت گوساله و گوسفندی وجود ندارد و پشتیبانی امور دام با همکاری میادین میوه و تره‌بار و قطعه‌بندها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای این گوشت‌ها را در سطح گسترده توزیع می‌کند.

تغییر گروه کالایی و مندرج در مکاتبات وزارت صنعت مربوط به گوشت منجمد بوده که در حوزه صنعت و غیر از مصارف خانوار مصرف می‌شود. از چند ماه گذشته هم ارزی به این گروه داده نشد. چون در تنظیم بازار نقش مستقیمی نداشت اما کمبود گوشت منجمد گوساله و صنعتی باعث شده بود رستوران‌ها و صنایع از گوشت گرم استفاده کنند.

طبق برنامه‌ بانک مرکزی این گروه کالاهایی به تالار دوم و ارز مبادله‌ای منتقل شد و طی یک ماه گذشته ارز مناسبی هم تخصیص داده شد که به‌ طور تقریبی 8 هزار تن گوشت منجمد وارد و بخش قابل‌توجهی ترخیص شد. همین موضوع هم طی یک ماه گذشته منجر به کاهش قیمت گوشت منجمد گوساله از 350 به 290 هزار تومان شد.

براساس این گزارش، وزارت صنعت بعد از اینکه شرکت‌های خودروساز را ملکف به حذف تامین مالی ارزی به غیر از نیما و از طریق ارز صادرات خود و دیگران کرد دلار نیمایی را هم طبق مصوبه وزارت کشاروزی از واردات گوشت قرمز و انواع چای حذف کرد.

در نامه رسمی وزارت صنعت هم به انواع گوشت تازه یا سرد کرده اشاره شده و نامی از گوشت منجمد به میان نیامده است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ