کد خبر: ۲۱۳۱۷۷
۰:۰ - ۱۴۰۲/۵/۲۴

تولید نفت ایران به ۳.۱۹ میلیون بشکه رسید/ پروژه بهینه‌سازی ۳۶ میلیارد دلاری
وزیر نفت:

تولید نفت ایران به ۳.۱۹ میلیون بشکه رسید/ پروژه بهینه‌سازی ۳۶ میلیارد دلاری

وزیر نفت از تولید روزانه ۳.۱۹ میلیون بشکه نفت خبر داد و گفت: ۳۶ میلیارد دلار پروژه برای بهینه‌سازی در نظر گرفته شده که در صورت انجام بخش اعظمی از ناترازی انرژی جبران می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، جواد اوجی در نمایشگاه بین‌المللی بهینه‌سازی مصرف و بهره‌وری انرژی از تولید روزانه ۳.۱۹ میلیون بشکه نفت و یک میلیارد مترمکعب گاز خبر داد و گفت: البته ظرفیت تولید نفت ۳.۸۵ میلیون بشکه در روز است.

وی افزود: سال گذشته از ۱۵ میلیارد دلار پروژه نیمه‌تمام نفتی بهره‌برداری شد. سال جاری نیز ۱۲ میلیارد دلار پروژه نیمه‌تمام به بهره‌برداری می‌رسد که افزایش تولید گاز، نفت و فرآورده‌های نفتی را رقم خواهد زد.  با وجود افزایش ظرفیت تولید نفت و گاز اما در بخش مصرف نیز باید بهینه‌سازی انجام شود.

این عضو کابینه ادامه داد: ۳۶ میلیارد دلار پروژه در شورای اقتصاد برای بهینه‌سازی در بخش‌های مختلف در نظر گرفته شده که اگر بهینه‌سازی مصرف به نحو مطلوب انجام شود بخش زیادی از ناترازی انرژی جبران می‌شود.

اوجی گفت: در قانون بودجه سال جاری حساب بهینه‌سازی شکل گرفت که از محل صرفه‌جویی سوخت یا معادل آن به قیمت فوب خلیج فارس به سرمایه‌گذار تحویل داده و برای سرمایه‌گذار انگیزه ایجاد می شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ