کد خبر: ۲۱۴۵۷۶
۰:۰ - ۱۴۰۲/۷/۱۷

اثر هوش مصنوعی در شغل با افت 25 درصدی مشاغل در 38 کشور جهان!
پیش بینی مدیرعامل بزرگترین بانک آمریکا از:

اثر هوش مصنوعی در شغل با افت 25 درصدی مشاغل در 38 کشور جهان!

طبق پیش بینی مدیرعامل بزرگترین بانک آمریکا، توسعه هوش مصنوعی منجر به کاهش ساعت کاری کارمندان و حتی بیکاری برخی مشاغل و افت 25 درصد مشاغل در 38 کشور خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس  به نقل از بلومبرگ، جیمی دیمون مدیرعامل بانک جی پی مورگان آمریکا با اشاره به اینکه هوش مصنوعی یک نیاز واقعی و برای موفقیت این بانک در آینده حیاتی است، اعلام کرد: هوش مصنوعی احتمالا به میزان قابل توجهی کیفیت زندگی برای شاغلین نسل آینده را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ افزایش خواهد داد و حتی موجب از دست دادن شغل برخی افراد نیز شود.

وی افزود: ممکن است هوش مصنوعی به بخشی از تمام فرایندهای زندگی مردم تبدیل شود و در حال حاضر نیز استفاده هزاران نفر از کارمندان بانک جی پی مورگان از این فناوری مشاهده می شود. فرزندان هم تا صد سال زندگی خواهند کرد و با استفاده از این فناوری به سرطان مبتلا نشده و احتمالا فقط هفته‌ای 3 و نیم روز سر کار روند!

دیمون ادامه داد: فناوری، کارهای باورنکردنی برای بشریت انجام داد اما اتفاقات منفی نظیر سوءاستفاده از داروها یا سقوط هواپیماها نیز بخشی از آن بوده و به نظر بدترین نکته منفی هوش مصنوعی استفاده از این فناوری توسط افراد بد برای کارهای نامناسب است. نتایج تحقیقی نشان می‌دهد انقلاب هوش مصنوعی می‌تواند 25 درصد مشاغل را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در 38 کشور عضو این سازمان از جمله انگلیس، ژاپن، آلمان، آمریکا و استرالیا به خطر بیندازد و دو سوم مشاغل در آمریکا و اروپا به نوعی تحت تأثیر هوش مصنوعی قرار خواهند گرفت.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ