کد خبر: ۲۱۶۴۲۷
۰:۰ - ۱۴۰۲/۸/۲۰

برآورد سود خالص
معاون مالی شرکت خبر داد:

برآورد سود خالص "فصبا" و زمان پذیره نویسی + سیاست تقسیم سود

معاون مالی صبا فولاد خلیج فارس از برآورد سود خالص سال مالی جاری، انجام پذیره نویسی تا دو هفته آینده برای افزایش سرمایه ۸۰۹ درصدی و سیاست تقسیم سود تا ۹۰ درصدی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، سعید امید قائمی در حاشیه نمایشگاه کیش اینوکس 2023 در نشست خبری با اشاره به مشاهده آثار روند دو ساله شرکت صبا فولاد خلیج فارس با مدیریت جدید در روند تولید و فروش، گفت: سود و درآمدهای عملیاتی 6 ماهه سال مالی جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل رشد 196 و 136 درصدی داشت.

وی افزود: زیرساخت های مطلوبی آماده شده و برنامه استراتژی در حال تدوین است. سیستم ERP تا اول دی ماه به بهره برداری کامل می رسد.سیستم برنامه ریزی جامع تعمیرات و نگهداری فعال شد. ماه های بدون توقف تولید سپری شد در حالی که در گذشته حدود دو ماه بابت نبود قطعات یا ابزار آلات خط تولید تعطیل می شد.

این مقام مسئول آینده مطلوبی را برای تولید شرکت پیش بینی کرد و ادامه داد: سال مالی جاری روند تولید 20 درصدی افزایش داشت و پیش بینی شده بالغ بر 1.070 میلیون تن تولید داشته که در مقایسه با ظرفیت قابل در دسترس 1.45 میلیون تن بالغ بر 350 هزار تن بدو حجم سرمایه گذاری ،ظرفیت دارد. یک سوم ظرفیت تولید دست نیافته است و با دو سوم فعلی، روند سود طی شده جالب است.

امید قائمی اضافه کرد: سال 1400 سود خالص شرکت بالغ بر 1.8 هزار میلیارد تومان داشت که در سال گذشته به 2 هزار میلیارد تومان رسید و در 9 ماه سال مالی جاری با 7 ماه عملیاتی با در نظر گرفتن تعمیرات و قطع گاز بیش از 3 هزار میلیارد تومان سود خالص داشت. طبق برآوردها طی سال مالی جاری بیش از 4 هزار میلیارد تومان سود خالص محقق می شود.

به گفته وی با داشتن معافیت مالیاتی نسبت به رقبا 25 درصد جلوتر بوده و از آنجا که سیاست تقسیم سود هلدینگ حداکثری است، نوید تقسیم سود 80 تا 90 درصدی به سهامداران داده می شود.

امید قائمی در خصوص افزایش سرمایه 809 درصدی از محل سلب حق تقدم توضیح داد: سرمایه فعلی 550 میلیارد تومان است که طبق برنامه مقرر شده به 5 هزار میلیارد تومان برسد. پذیره نویسی طی دو هفته آینده انجام می رسد و تمام وجوه حاصل از این تامین مالی صرف پروژه احیای دو خواهد شد. ظرفیت اسمی پروژه 1.760 میلیون تن است که طبق برآوردها با زیرساخت های موجود ظرف 28 ماه به مدار تولید خواهد رسید.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ