کد خبر: ۲۱۷۷۰۶
۰:۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۵

آخرین تحولات بازار جهانی کامودیتی‌ها با افزایش طلا، نفت، فلزات و...

آخرین تحولات بازار جهانی کامودیتی‌ها با افزایش طلا، نفت، فلزات و...

تحولات بازار جهانی کامودیتی ها در هفته گذشته میلادی با افزایش نرخ طلا، نفت، فلزات پایه و ... همراه شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، وضعیت بازارهای جهانی در هفته منتهی به اول دی از جمله قیمت طلا و نفت، شاخص دلار، روند فلزات پایه و ... از سوی کارگزاری بانک ملت اعلام شد.

براساس این گزارش، پایان هفته گذشته قیمت طلا به بالاترین حد یعنی ۲۰۵۲ دلار در هر اونس رسید. زیرا کاهش بیش از حد انتظار تورم آمریکا از اجرای سیاست پولی انبساطی توسط فدرال رزرو در سال ۲۰۲۴ حمایت کرد.

بهای معاملات نفت برنت نیز به کمتر از ۸۰ دلار در هر بشکه (۷۹ دلار در هر بشکه) رسید و برای دومین هفته متوالی رشد کرد که دلیل آن اختلال در تجارت جهانی در بحبوحه افزایش حملات حوثی‌ها به کشتی‌ها در دریای سرخ است.

هفته گذشته، روند کاهشی بیش از انتظار  تورم آمریکا در ماه نوامبر، انتظارات بازار مالی برای کاهش نرخ بهره در ماه مارس را تقویت کرد. بنابراین شاخص دلار کاهش یافت و قیمت فلزات را جذاب کرد. بطوری که قیمت آلومینیوم با افزایش ۸۶ دلاری به ۲۳۲۹ دلار بر تن ( بالاترین رقم در ۴ ماه گذشته) رسید.

همچنین قیمت مس به دلیل نگرانی‌های مداوم عرضه همزمان با کاهش شاخص دلار با ۴۹ دلار افزایش به ۸۵۷۶ دلار بر تن رسید. قیمت روی نیز با ۱۲۳ دلار افزایش در ۲۶۰۶ دلار بر تن معامله شد. قیمت سنگ آهن سی‌اف‌ار چین به ۱۳۸ دلار بر تن تحت تاثیر احتمال تقاضای قوی در راستای کاهش نرخ سود سپرده‌های بانکی ۵ بانک بزرگ چین افزایش یافت.

از طرفی روند کاهشی قیمت اوره در اکثر بازارها متوقف شد. زیرا زمزمه‌هایی مبنی بر نزدیکی برگزاری مزایده هند به گوش فعالان بازار رسید و هر تن اوره فوب ایران در قیمت ۳۰۸ دلار معامله شد.  قیمت متانول چین نیز با افزایش ۱۷ دلاری در ۲۹۳ دلار بر تن معامله شد. روند صعودی محصولات پتروشیمی هم بجز پی‌وی‌سی و پلی‌استایرن در هفته گذشته ثبت شد.

جهت اطلاعات بیشتر و دریافت فایل به tacodal.ir مراجعه شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ