کد خبر: ۲۱۹۳۸۱
۰:۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰

ایجاد ۳۴۰ هزار شغل پایدار در روستاها، دستاورد بانک پارسیان در حمایت از اقتصاد

ایجاد ۳۴۰ هزار شغل پایدار در روستاها، دستاورد بانک پارسیان در حمایت از اقتصاد

بانک پارسیان از ابتدای سال ۹۸ تا پایان آذر با پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغالزایی، ۳۴۰ هزار شغل پایدار در روستاها ایجاد و رتبه نخست ایجاد اشتغال روستایی را بین بانک‌ها از آن خود کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بانک پارسیان در راستای کاهش نرخ بیکاری در مناطق کم برخوردار و ایجاد اشتغال پایدار در بخش روستایی و عشایری از ابتدای سال 98 تا پایان آذر سال جاری با پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغالزایی، 340 هزار شغل پایدار در روستاها ایجاد و رتبه نخست ایجاد اشتغال روستایی را بین بانک‌ها از آن خود کند.

بر اساس این گزارش این تعداد شغل با پرداخت بیش از 6.9 هزار میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه توسط صندوق قرض‌الحسنه بانک پارسیان به بیش از 113 هزار طرح اشتغالزایی اجتماع‌ محور معرفی‌شده از سوی بنیاد برکت ایجاد شد.

اگرچه حمایت از تولید داخلی، مشارکت و تأمین مالی طرح‌های ایجادی و توسعه‌ای و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان سهم قابل‌توجهی در پیشبرد سیاست‌ های اقتصادی بر عهده داشته اما توسعه اشتغال پایدار روستایی و عشایری نیز بیش‌ از پیش در اولویت برنامه‌های اعتباری این بانک قرار گرفت. به‌ طوری‌ که عملکرد این بانک در صدر جدول پرداخت های بانکی و در جایگاه برتر قرار دارد.

اقدامات این بانک در راستای توسعه عدالت اجتماعی، ایجاد فرصت‌های شغلی پایدار بویژه در مناطق محروم و روستایی و ارتقای رفاه و امنیت اقتصادی اقشار جامعه، آثار معنوی و اجتماعی قابل‌ توجهی برای مردم و جوامع محلی داشته و امید به پویایی و رونق اقتصادی را زنده کرده و علاوه بر کاهش نرخ بیکاری در رونق اشتغال روستاها و کاهش مهاجرت به شهرها اثرگذار بود.

کسب رتبه‌های برتر در ایجاد اشتغال پایدار

گزارش‌های منتشره نشان می‌دهد، بانک پارسیان با برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری طی سال گذشته با تخصیص هدفمند اعتبار به طرح‌ها و پروژه‌ها، سهم قابل‌ توجهی در ایجاد فرصت شغلی بدست آورد. به‌طوری‌که بر اساس کارنامه عملکرد با ایجاد بیش از 47.5 فرصت شغلی طی سال 1401گذشته در بخش‌های مختلف خدمات، صنعت و معدن و کشاورزی، متناسب با سهم از نقدینگی در این مهم نقش‌آفرینی کرد.

همچنین بنا بر اعلام دبیرخانه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان تهران، بانک پارسیان با ایجاد 4500 شغل مستقیم در این استان طی سال 1401، رتبه نخست ایجاد اشتغال پایدار و کاهش نرخ بیکاری در استان تهران را با تحقق 180 درصدی بودجه ابلاغی در جزء 2 بند ب تبصره 16 بودجه سال 1401 در بین بانک‌ها کسب کرد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ