کد خبر: ۲۲۱۵۱۹
۹:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳

"غکورش" ۲۵.۷ درصد دیگر از سهام شرکت دام و طیور را خریداری کرد

شرکت صنعت غذایی کورش، ۲۵.۷ درصد دیگر از سهام شرکت دام و طیور کوروش خریداری و میزان مالکیت را به ۶۰ درصد افزایش داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، شرکت صنعت غذایی کورش از خریداری 25.7 درصد سهام شرکت دام و طیور کوروش و افزایش مالکیت به 60 درصد خبر داد و با توقف نماد، آماده بازگشایی برای فردا شد.

بر اساس این گزارش، "غکورش" اعلام کرد: در راستای مصوبه اول اسفند هیأت مدیره به منظور تکمیل و بهره مندی از حداکثر سود زنجیره ارزش صنعت دام و طیور و گسترش فعالیت در بازار نهاده های دامی و کسب سهم بالاتر از بازار نهاده های دامی و به تبع آن افزایش درآمد عملیاتی در این حوزه، 9 اسفند طی قراردادی اقدام به خرید بیش از 514.8 میلیون سهم معادل 25.75 درصد از سهام شرکت دام و طیور کوروش به ارزش کارشناسی کرد.

با احتساب مالکیت 34.25 درصدی قبلی میزان مالکیت صنعت غذایی کورش در سهام شرکت دام و طیور کوروش (سهامی خاص) به 60 درصد افزایش یافت. آثار سود وزیانی رویداد مالی فوق در درآمد عملیاتی شرکت (مقداری و ریالی) در بودجه 1403 این شرکت برآورد خواهد شد.

شرکت دام و طیور کورش سال 98 تاسیس و به بهره برداری رسیده و پس از نقل و انتقال از شرکت های فرعی شرکت صنعت غذایی کوروش و شرکت اصلی نهایی گروه، شرکت گروه گلرنگ است. موضوع فعالیت شرکت دام و طیور کورش شامل انجام کلیه امور مربوط به صادرات، واردات، تولید و فروش، پخش نهاده های کشاورزی و دامی سنتی و مکانیزه و مرغداری و گاوداری و پرورش آبزیان و پرورش شتر مرغ و خوراک علوفه مورد نیاز دام و طیور ماکیان، دام زنده و فرآورده ها دامی و نهاده های دامی تازه و منجمد و محصولات غذایی شامل مواد پروتئینی از قبیل گوشت سفید و قرمز و تخم مرغ و فرآورده های لبنی و کنسروی و.... است.

فعالیت اصلی این شرکت طی سال اخیر پرورش طیور پدر و مادر و تولید جوجه یک روزه گوشتی در مزارع متعلق و مشارکت در جوجه ریزی، نگهداری و پرورش طیور پدر و مادر و تولید جوجه یک روزه گوشتی طبق قرارداد مشارکت است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ