کد خبر: ۲۲۱۶۴۸
۰:۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷

اظهار بی اطلاعی سازمان استاندارد از نامه ایران‌ خودرو درباره توقف تولید پژو پارس

اظهار بی اطلاعی سازمان استاندارد از نامه ایران‌ خودرو درباره توقف تولید پژو پارس

رییس سازمان استاندارد در واکنش به نامه ایران خودرو مبنی بر توقف تولید پژو پارس به دلیل عدم انطباق با استانداردهای ۸۵ گانه و عدم صدور مجوز، اظهار بی اطلاعی کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مهدی اسلام پناه در حاشیه مراسم رونمایی از سامانه مردم دار در واکنش به نامه ایران خودرو مبنی بر توقف تولید پژو پارس به دلیل عدم انطباق با استانداردهای ۸۵ گانه و عدم صدور مجوز از سوی این سازمان، اظهار بی اطلاعی کرد.

وی افزود: اگر ایران خودرو نامه‌ای ارسال کرده، حتماً پاسخ را خواهد گرفت. مصاحبه‌ با صدا و سیما در خصوص چگونگی روند تولید پژو پارس فصل‌الخطاب بود.

بر اساس این گزارش، با توجه به عدم انطباق خودروی پژو پارس با استانداردهای ۸۵ گانه مقرر شده بود تولید این خودرو صرفاً تا نیمه اسفند صورت گیرد اما سازمان ملی استاندارد به دلیل درخواست‌های متعدد چندی پیش اعلام کرد، تولید این خودرو به صورت مشروط و تا مشخص شدن نتایج مرکز آزمون بین‌المللی استاندارد تا فروردین سال ۱۴۰۳ نیز صورت خواهد پذیرفت.

با این حال ۱۲ اسفند ماه ایران خودرو در نامه‌ای به سازمان ملی استاندارد اعلام کرد، مجوز شفاف درباره امکان تداوم تولید پارس با استانداردهای فعلی باید صادر شود. چرا که پارس استانداردهای ۸۵ گانه را اخذ نمی‌کند.

برنامه عملیاتی برای جایگزینی خودروی سورن به جای پارس از ابتدای سال آینده اعلام و مقدمات اجرایی این تصمیم انجام شده و هماهنگی‌های لازم با مجموعه قطعه سازان برای تأمین قطعات خودروی سورن و پیش بینی ساز و کارهای تشویقی برای تبدیل خودرو مشتریان صورت گرفته است.

این وضعیت نابسامان اطلاع رسانی سازمان استاندارد و شرکت ایران خودرو که هر کدام توپ را به زمین یکدیگر می‌فرستند در حالی است که حدود ۱۰۰ هزار متقاضی این خودرو ماه ها در بلاتکلیفی به سر می‌برند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ