کد خبر: ۲۲۱۶۶۹
۰:۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹

آخرین وضعیت حال و آینده
در بازدید فعالان بازار سرمایه اعلام شد:

آخرین وضعیت حال و آینده "کگهر" با چند آمار جالب و توضیحات مدیرعامل

آخرین وضعیت عملیاتی و مالی و برنامه های آینده شرکت سنگ آهن گهر زمین در جریا بازدید فعالان بازار سرمایه و قبل از مجمع سالانه شنبه آینده اعلام شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، کانون نهادهای سرمایه گذاری ایران در آخرین برنامه بازدید فعالان بازارسرمایه از شرکت ها در سال جاری، زمینه حضور گروهی از مدیران و کارشناسان شرکت های سرمایه گذاری، سبدگردان، مشاور سرمایه گذاری و... از فعالیت شرکت سنگ آهن گهر زمین در سیرجان را فراهم کرد تا آخرین وضعیت شرکت قبل از برگزاری مجمع سالانه صبح شنبه آینده 26 اسفند ( برای سال مالی منتهی به 30 آذر 1402)، تشریح و تبیین شود.

چند آمار از "کگهر"

"کگهر" که از سال 86 به بهره برداری رسیده ، دارای بزرگترین معدن رو باز سنگ آهن خاورمیانه با ذخیره 640 میلیون تنی در پهنه اول ( استخراج 122 و 660 میلیون تن سنگ آهن و خاک باطله تا دی سال جاری) بوده و توسعه بخش جنوبی و پهنه دوم با بهره برداری 200 میلیون تن پیش بینی شده است.

این شرکت در سال قبل با تولید 12.7 میلیون تن از سنگ آهن از 80 میلیون تن تولید کل ایران، سهم 16 درصدی داشته و هدف افزایش تولید سالانه تا 20 میلیون تن در سال از طریق برنامه طرح توسعه و خرید 40 دستگاه جدید و... را دارد.

علاوه بر این کارخانه تولید ورق نورد سرد و گرم 8 دهم میلی متری و 210 متری در شهرستان بردسیر با ظرفیت تولید 3 میلیون تن به پیشرفت 93 درصدی رسیده و قرار است سال آینده افتتاح شود. 

توضیحات مدیرعامل با اعلام چند برنامه مهم

براساس این گزارش، فعالان بازارسرمایه بعد از بازدید از معدن و خط تولید، شنونده توضیحات محمد محیاپور مدیرعامل و دیگر مدیران در جلسه پرسش و پاسخ شدند و اطلاعات بیشتری از گذشته و حال و آینده شرکت به دست آوردند.

محیاپور که با سابقه حضور در شرکت هایی چون فولاد مبارکه و گل گهر از اردیبهشت سال جاری، سکاندار شرکت سنگ آهن گهر زمین شده در این جلسه اعلام کرد: شرکت با 8 هزار نیرو دارای ظرفیت سالانه تولید 15 میلیون تن شامل 6 ، 5 و 4 میلیون تن کنسانتره، گندله و کلوخه بوده و در سال جاری با رشد 10، 12 و 19 درصدی این سه محصول، ثبت 23 رکورد جدید در تولید و فروش، ورود به بازار صادراتی عمان و خاورمیانه مواجه شده است.

علاوه بر این ضمن انجام اکتشافات در مجموعه و چند طرح‌ توسعه از جمله خرید سه دستگاه شاول به ارزش 1000 میلیارد تومان، تامین زمین رایگان و دولتی 3 هزار هکتاری در بردسیر برای احداث مجموعه فولادی و تکمیل زنجیره شروع شده و انتظار می رود با منافع دو برابری همراه باشد.

همچنین درحالی هزینه های معدن کاری، گزاف و سنگین بوده که در کنار تسویه بدهی های ایمیدرو و حقوق دولتی، 42 پرونده حقوقی با بار مالی 20 هزار میلیارد تومانی، حل و فصل شده و تا 10 سال آینده هیچ چالش و حاشیه ایی رخ نخواهد داد و برای 5 سال آینده برنامه‌ریزی کاملاً شفاف شده است.

آمار تولید گندله و کنسانتره سال جاری هم در حالی به بیش از 5 و 7 میلیون تن رسیده که سال آینده بدون افزایش نیرو به 6.2 و 9 میلیون تن خواهد رسید. سود فروش گندله هم با افزایش قیمت سال جاری به 5.7 میلیون تومان در حال بهبود است.

توسعه سبد محصولات و جغرافیای فعالیت هم تنها راه نجات شرکت بوده که از طریق تکمیل زنجیره تولید، اکتشاف و حفاری 11 پهنه جدید، مجموعه معدنی مس جبال بارز، انتقال و فروش آب خلیج فارس به شرکت هایی مانند فولاد مبارکه، چند برنامه دیگر و فعلا" محرمانه انجام خواهد شد.  

سود شرکت نیز در شرایطی از 9.4 هزار میلیارد تومان سال کذشته به 11.2 هزار میلیارد تومان رسید که برای سال مالی منتهی به 30 آذر سال جاری با تکیه بر عواملی چون پرداخت کامل حق انتفاع، حل پرونده های حقوقی، افزایش فروش و صادرات، رفع توقیف محموله 500 هزار تنی، لحاظ کردن ذخایر منطقی و 5 درصدی بهره مالکانه سال قبل به 12.8 هزار میلیارد تومان رسیده است.

در این میان با هدف اجرای برنامه های توسعه ایی، پیشنهاد شده تا 5 سال آینده سودی تقسیم نشود تا شرکت که اخیرا" بعد از سال ها از حواشی سیاسی و مدیریتی خارج شده، قادر به ادامه مسیر توسعه ایی باشد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ