کد خبر: ۲۲۲۱۹۴
۱۰:۵۲ - ۱۴۰۳/۱/۱۸

جذب منابع از بورس برای سرمایه‌گذاری صندوق توسعه در پروژه های نفت و گاز
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام مطرح کرد:

جذب منابع از بورس برای سرمایه‌گذاری صندوق توسعه در پروژه های نفت و گاز

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام از تایید سرمایه‌گذاری صندوق توسعه ملی بر پروژه‌های بالا دست نفت و گاز و امکان جذب سرمایه از منابع مردم از طریق بورس برای پروژ‌ه‌ها خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، غلامرضا مصباحی‌ مقدم در خصوص تصمیم مجمع تشخیص مصلحت نظام با ورود صندوق توسعه ملی به سرمایه‌گذاری در پروژه‌های نفتی به ایلنا، گفت: اسفند ماه در آخرین جلسه مجمع سرمایه‌گذاری صندوق توسعه ملی در بالا دست نفت تصویب شد. البته موضوع ورود صندوق به پروژه‌های نفتی قبلا تصویب شده بود که بر پروژه‌های بالا دست نفت و گاز و اولویت سرمایه‌گذاری در میادین مشترک و خارج از بنگاه‌داری تاکید شد.

وی افزود: صندوق توسعه ملی حتی می‌تواند از منابع مردم از طریق بورس برای این پروژ‌ه‌های نفتی و گازی جذب سرمایه کند. دیوان محاسبات و سازمان بازرسی کل از ناظران صندوق هستند. علاوه بر این دو نهاد ناظران دیگری بر عملکرد صندوق نظارت دارند. صندوق با بکارگیری بنگاه‌های تخصصی تولید نفت و گاز به این پروژه‌ها ورود می کند و قرار نیست پیمانکاری کند.

مصباحی‌ مقدم ادامه داد: مدیریت و نظارت بر پروژه هم بر عهده صندوق خواهد بود. پروژه با تامین مالی صندوق در حال انجام است اما شرکت‌های مجری انجام دهنده هستند. سود و موضوعات این چنینی بر اساس قراردادهای IPC بوده و نرخ متعارف را بکار می‌گیرند. با احتمال موازی کاری با وزارت نفت در تمام مراحل یک پای قضیه این وزارتخانه بوده و تمام اقدامات با هماهنگی انجام می‌شوند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ