کد خبر: ۲۲۲۷۵۴
۱۳:۴ - ۱۴۰۳/۲/۹

ریزش دلار منجر به از دست رفتن خط حمایت ۲.۳ میلیونی شاخص بورس شد+ دلیل

ریزش دلار منجر به از دست رفتن خط حمایت ۲.۳ میلیونی شاخص بورس شد+ دلیل

شاخص بورس بی اعتنا به چند رویداد مثبت، تحت تاثیر نزول شدید دلار به کانال ۶۰ هزار تومانی قرار گرفت و خط حمایت ۲.۳ میلیون واحدی را از دست داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بورس در حالی دومین روز کاری را به پایان رساند که حتی اعلام تشکیل شورای ملی تأمین مالی و معافیت مالیاتی افزایش سرمایه شرکت‌ها از محل سود انباشته، لغو اجباری بازارگردانی سهام و تفویق این رویکرد از سازمان بورس به بورس و فرابورس و ادامه مصوبات مجلس از طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی و... هم مانع از ریزش بیش از 20 هزار تایی شاخص نشد! چرا که نزول قیمت دلار، تشدید و فعالان تحت تاثیر این متغیر قرار گرفتند!

براساس این گزارش، شاخص کل بورس به دلیل اثر منفی بیش از 2.7 تا هزار واحدی شرکت های ملی مس، فولاد مبارکه، پالایشگاه اصفهان، بانک ملت و شستا و دیگر شرکت های بزرگ، خط حمایت 2.3 میلیونی را از دست داد و به دو میلیون و 284 هزار واحد عقب نشینی کرد. 

قیمت دلار هم در شرایطی امروز به کانال 60 هزار تومانی نزول کرد که حافظ عزیزی کارشناس بازار سرمایه درباره علت دلایل افت شدید قیمت ارز، اعلام کرد: بعد از اینکه چند روز پیش قیمت دلار حتی از مرز 67 هزار تومانی عبورر کرد، رییس بانک مرکزی و وزیر اقتصاد با واکنش تند مجلس و جناح های سیاسی مخالف روبرو شدند و حتی زمزمه کنار گذاشتن این دو از بدنه دولت به گوش رسید.

وی ادامه داد: از سوی دیگری جلسه مهمی بین دولت و مجلس برگزار شد و بانک مرکزی هم وعده داد با عرضه های سنگین از افزایش بی رویه قیمت ارزها در بازار ممانعت می کند. بنابراین با عرضه های سنگین در بازار ارز، نرخ انواع ارز و سکه طلا با سقوط و ریزش سنگینی مواجه شدند اما گمان نمی رود منابع ارزی بانک مرکزی بحدی باشد که بتواند دلار را به کمتر از 60 هزار تومان هدایت کند.

علاوه بر این برخی کارشناسان دیگر احتمال شروع مذاکرات هسته‌ای و اخبار مثبت درآمدهای نفتی و سفر رئیس کل بانک مرکزی و وزیر اقتصاد به عربستان را در روند نزولی دلار موثر دانسته اند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» ناشناس | ساعت ۱۳:۹ - ۱۴۰۳/۲/۹
0
0
پاسخ
مگه قیمت سهام بورسی با افزایش قیمت دلار به 60، 70 تومان افزایش پیدا کرده که حالا کاهش قیمت دلار روی اون تاثیر بزاره؟
» علی | ساعت ۱۴:۶ - ۱۴۰۳/۲/۹
0
0
پاسخ
چه جالب دلار میره بالا بورس میریزه دلار میاد پائین باز بورس میریزه عجب دیونه خونه ایه،علت اصلی دولت و دلالان بی وجدان هستند.والا تمام سعام بورس که دلاری نیستند که بخواهیم فقط ربطش بدهیم به دلار
» دکتر فرهادی | ساعت ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۳/۲/۹
0
0
پاسخ
این تحلیل کدوم کارشناس هست؟
» مجید | ساعت ۱۷:۳۳ - ۱۴۰۳/۲/۹
0
0
پاسخ
مشکل بورس قیمت دلار نیست دربرخی روزها که قیمت دلار بالا می‌رفت بورس منفی بود چون مردم سهمشونو عرضه میکردن .دلار میخریدن به هرحال مسببین ارزان شدن دلار را خدا حفظشون کنه هرچند هزار تومن
» ایرج | ساعت ۱۸:۱۶ - ۱۴۰۳/۲/۹
0
0
پاسخ
چه ربطی دارد پس چرا زمانی که دلار صعودی می شود بورس بالا نمی رود.ضمنآ تمامی سهام دلاری نیستند.
» علیرضا | ساعت ۱۸:۱۹ - ۱۴۰۳/۲/۹
0
0
پاسخ
تحلیل الکی هستش اصلا بورس با بازار ارز ازاددخالتی ندارد
» محمد | ساعت ۲۱:۲ - ۱۴۰۳/۲/۹
0
0
پاسخ
باز دست تو جیب مردم شد دلار رفت بالا ...فروختن والان داره می ریزه ...دارن جمع میکنن ودر کل دلار میره بالا بورس نزولی میاد پایین باز نزولی
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ