کد خبر: ۲۲۲۷۵۵
۰:۰ - ۱۴۰۳/۲/۱۰

مخالفت با قطعی آب و برق صنایع و ادعای مشتری اروپایی خودروهای ایرانی
وزیر صنعت اعلام کرد:

مخالفت با قطعی آب و برق صنایع و ادعای مشتری اروپایی خودروهای ایرانی

وزیر صنعت با اعلام مخالفت قطعی آب و برق صنایع و لزوم تحمل مردم، مدعی شد: برخی کشورهای اروپایی و آفریقایی خواهان خودروهای ایرانی هستند!

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، عباس علی‌آبادی در نشست خبری ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران با اشاره به اینکه بسیاری از کالای خارجی با کیفیت کمتر و قیمت بالاتر به صورت قاچاق یا به بهانه حمایت از مرزنشینان وارد می شود، گفت: شرکت های مشمول اولویت تامین ارز باید ارز آور باشند و منابع حاصل از صادرات را برگشت داده و تا حد امکان منابع مورد نیاز و مواد اولیه را از داخل تامین کنند.

وی ادامه داد: در انتخاب معاونین و مسئولان وزارت صنعت، جناحی فکر نشده و هر فرد توانمند که جواب را پس داده مورد استفاده قرار می گیرد. آب و برق صنایع باید مداوما" در اختیار شرکت ها باشد تا زمینه جهش تولید فراهم شود. حتی در صورت قطعی آب و برق مردم باید تحمل کنند تا صنایع قادر به ادامه فعالیت باشند. در این صورت آثار این روند ابتدا برای مردم مشخص و رفاه عمومی ایجاد خواهد کرد.

این مقام مسئول افزود: صنایع برخوردار از بهره‌وری پایین در برداشت از منابع انرژی در اولویت تامین انرژی قرار نمی‌گیرند. چرا که بهره‌وری انرژی صنایع اندک بوده و باید تغییرات گسترده‌تری انجام شود. یکی از برنامه‌های مشارکت مردم در اقتصاد، تجمیع سرمایه‌ها در قالب تعاونی‌ها بوده که که ساز و کار این موضوع با همکاری وزارتخانه‌های دیگر در حال انجام است.

علی‌آبادی با عذرخواهی از عدم انتشار آمار در سامانه اطلاع‌رسانی وزارت صنعت و وعده انتشار آمار تخصصی در آینده نزدیک،مدعی شد: برخی کشورهای اروپایی و آفریقایی خواهان خودروهای ایرانی هستند. همچنین برخی محصولات در برخی کشورهای همسایه شمالی به شدت مشتری دارند!

وی ادامه داد: ولی باید ضمن انتقاد، برنامه بزرگتری کرد و با جهش تولید از آمار بیش از یک میلیون سال قبل عبور و آنقدر خودرو تولید کرد تا نگرانی از افزایش قیمت ها برطرف شود.
انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ