کد خبر: ۲۲۲۷۶۰
۰:۰ - ۱۴۰۳/۲/۱۰

آثار منفی بند مشکل ساز بودجه بر ۵۰ میلیون سهامدار عدالت، اشتغال، دولت و...
به رئیس مجلس اعلام شد:

آثار منفی بند مشکل ساز بودجه بر ۵۰ میلیون سهامدار عدالت، اشتغال، دولت و...

کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت، آثار منفی سقف معافیت مالیاتی۵۰۰ و ۵۰ میلیارد تومانی بر ۵۰ میلیون سهامدار، اشتغال، دولت و ... را به رئیس مجلس اعلام و خواهان اصلاح این بند مشکل ساز شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، یک فوریت اصلاح بند س تبصره 6 قانون بودجه 1403 درحالی هفته گذشته توسط مجلس به تصویب رسید که به دلیل اهمیت این موضوع در آینده بازارسرمایه، هشدارها و اعلام تبعات منفی این رویه همچنان ادامه دارد و این بار نوبت به کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت رسید.

براساس این گزارش، طی روزهای گذشته رئیس سازمان بورس، دبیرکل کانون نهادهای سرمایه‌گذاری، مدیران بورس تهران، سهامداران و مدیران عامل 12 شرکت تامین سرمایه و ... در نامه هایی های جداگانه به رئیس مجلس و ... خواهان اصلاح و حذف این بند دردساز شده بودند. بندی که مربوط به تصمیم دولت مبنی بر تعیین سقف 500 و 50 میلیارد تومانی معافیت مالیاتی شرکت ها و اشخاص حقیقی در قانون بودجه سال جاری است!

در این میان محمد خزائی کوهپر سرپرست و عضو هیات مدیره کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت با ارسال نامه ایی به محمدباقر قالیباف رئیس مجلس با اشاره به حضور 50 میلیون سهامدار عدالت در 38 شرکت بورسی و 11 شرکت غیر بورسی با ارزش روز 860 هزار میلیارد تومانی، تبعات منفی این بند بودجه را مواردی چون توقف طرح های توسعه شرکت ها، عدم تقسیم در مجامع، تشدید استهلاک شرکت ها، کاهش شفافیت مالی و عدم سرمایه گذاری و اجرای طرح های توسعه اشتغال زا، کاهش درآمد سهامداران قشر کم برخوردار عدالت و کاهش درآمدهای مالیاتی اعلام کرد.

وی همچنین خواهان اصلاح سقف معافیت مالیاتی اشخاص حقوقی و حقیقی به 1000 و 100 میلیارد تومان شد.

 

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ