کد خبر: ۲۲۲۷۶۳
۰:۱ - ۱۴۰۳/۲/۱۰

اعلام تبعات منفی و متعدد بند س بودجه بر اقتصاد و بورس توسط دو کانون مهم

اعلام تبعات منفی و متعدد بند س بودجه بر اقتصاد و بورس توسط دو کانون مهم

پیامدهای سنگین بند س تبصره ۶ قانون بودجه بر اقتصاد، صندوق‌های سرمایه‌گذاری، شرکت ها و... توسط دو کانون مهم بازارسرمایه بررسی و مقرر شد تبعات منفی و متعدد این رویداد به مراجع اعلام شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، رایزنی ها و تلاش های کانون کارگزاران بورس و کانون نهادهای سرمایه‌گذاری در مورد پیامدها و ابعاد بند س تبصره 6 ماده واحده قانون بودجه سال جاری همچنان ادامه دارد و این دو نهاد خود انتظام مهم بازارسرمایه، اقدام به برگزاری جلسه ایی دیگر با معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس، مدیران عامل شرکت‌های تامین سرمایه، گروه خدمات بازار سرمایه، شرکت‌های سبدگردان و شرکت‌های بزرگ صنعتی و ... برگزار کردند.

براساس این گزارش در پایان جلسه هم مقرر شد در مورد پیامدهای این بند بر کلیت اقتصاد و بازارسرمایه شامل صندوق‌های سرمایه‌گذاری و محدود شدن سرمایه‌گذاری غیرمستقیم در سال جهش تولید با مشارکت مردم، مخاطرات مربوط به کاهش شفافیت عملیات سرمایه‌گذاری ناشی از این پیشنهاد، بروز مشکل در تامین مالی پروژه‌ها، عدم رعایت عدالت مالیاتی، کاهش انگیزه ورود شرکت‌های جدید به بورس و فرابورس، افزایش نرخ تامین مالی از بازارسرمایه، هدایت نقدینگی به بازارهای موازی غیرمولد و ایجاد تلاطم با مراجع ذیربط، مکاتبه و مذاکراتی برای حذف یا تعدیل این ماده انجام شود.

همچنین در این نشست بر ایجاد طرح‌های جایگزین با استفاده از ظرفیت های بازارسرمایه مانند طراحی اوراق منفعت بر تحقق بودجه و مالیات دولت تاکید شد.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ