کد خبر: ۲۲۲۷۷۰
۸:۵۳ - ۱۴۰۳/۲/۱۰

صادرات ۱.۴ میلیون تنی محصولات فولاد مبارکه و بهترین مسیر واردات
معاون فروش و بازاریابی شرکت مطرح کرد:

صادرات ۱.۴ میلیون تنی محصولات فولاد مبارکه و بهترین مسیر واردات

معاون فروش و بازاریابی فولاد مبارکه از صادرات ۱.۴ میلیون تن محصولات در سال گذشته خبر داد و بهترین مسیر برای واردات را صرف ارز برای ورق گرم جهت مصرف در پروژه‌های انتقال آب دانست.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، رضا حیدری در حاشیه نمایشگاه ایران اکسپو با بیان اینکه فولاد مبارکه سال گذشته ۸.۸ میلیون تن محصول به مشتریان تحویل داده، گفت: از این میزان ۱.۴ میلیون تن روانه بازارهای صادراتی شده که رضایتمندی مشتریان داخلی و خارجی را به همراه داشت اما این اتفاق در زمینه صادرات می‌توانست برای سایر شرکت‌های فولادی نیز رقم بخورد. برخی شرکت‌های فولادی به دلیل عدم دفاع در مقابل سهامداران در بخش سود و زیان از صادرات محصولات، انگیزه تولید بیشتر و صادرات را از دست دادند.

وی افزود: یکی دیگر از موضوعات حائز اهمیت افزایش چشمگیر حجم واردات ورق فولادی در سال ۱۴۰۲ است. در محدودیت‌های ارزی، واردات ورق‌های سرد، گالوانیزه و رنگی افزایش یافت. این اتفاق در شرایطی رقم خورد که ظرفیت‌های تولید و ضریب بهره برداری تولید برای ورق سرد ۷۱ درصد، ورق گالوانیزه ۴۲ درصد و برای ورق رنگی ۲۸ درصد است. در داخل امکان تولید اینگونه محصولات وجود دارد اما باید برای تولیدکنندگان شرایطی ایجاد شود که رغبت پیدا کنند تولیدات را روانه بازارهای داخلی و صادراتی کنند. قطعاً این حجم واردات مانعی جدی برای تسهیل امر تولید است.

حیدری ادامه داد: باید به سمت واردات هدفمند گام برداشت. حرکت به سمت واردات با وجود ظرفیت تولید ورق سرد، گالوانیزه و رنگی در داخل اتفاق مناسبی نیست. از سوی دیگر نیز باید محصولاتی وارد شود که نیاز بازار است. ظرفیت‌های مطلوبی در پروژه‌های انتقال آب شکل گرفته و تسریع شده که نیازمند ورق گرم هستند. به نظر می‌رسد بهترین مسیر برای واردات، صرف ارز بجای واردات محصولات فولادی به واردات ورق گرم است که مقرر شده در پروژه‌های انتقال آب مصرف شود. در این صورت قطعاً ظرفیت‌های فولاد مبارکه برای اینکه محصولات را به سایر مشتریان عرضه بکند بیشتر خواهد شد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ