کد خبر: ۲۲۲۷۷۲
۱۱:۱۳ - ۱۴۰۳/۲/۱۰

وضعیت یک ساله
گزارش بورس پرس از:

وضعیت یک ساله "همراه" در بورس، بازدهی سهام و پیش بینی سود

وضعیت شرکت بورسی ارتباطات سیار ایران در سال مالی گذشته، آمار خریداران، بازدهی سهام و پیش بینی سود هر سهم بررسی شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بازار سهام طی سال گذشته با تلاطمات پیش بینی نشده و عدیده ای مواجه بود و شاخص بورس با بازدهی 11 درصدی به سطح دو میلیون و 195 هزار واحد رسید. به همین دلیل بسیاری از سهامداران نتوانستند بازدهی قابل قبولی از سرمایه گذاری در بورس بدست آورند و بسیاری سال قبل را با ضرر و زیان به اتمام رساندند.

براساس این گزارش در این میان، عملکرد شرکت ارتباطات سیار ایران با در نظر گرفتن شرایط اقتصادی و بازار سهام بررسی شد.

ترکیب بازدهی و روزهای حضور در تابلو معاملات

طبق بررسی های بورس پرس، مجموع بازدهی "همراه" 7.98 درصد بود. بررسی جزئیات نشان می دهد این درصد از بازدهی ناشی از تقسیم سود 449 ریالی میان سهامداران و افزایش سرمایه 19 درصدی بود. قیمت سهم این شرکت که دارای سرمایه 8.9 میلیارد تومانی و ارزش روز بازار 37.9 هزار میلیارد تومانی است، ابتدای سال گذشته 4933 ریال بود که در پایان سال و با توجه به افزایش تعداد سهام به 4063 ریال رسید.

در حالی مجموع روزهای کاری بورس در سال گذشته 242 روز بوده که "همراه" طی 12 ماه سال قبل، 228  روز در بورس حاضر بوده که یکی از بالاترین روزهای حضور در بازار سهام بشمار می رود. علت بسته بودن نماد شرکت در 14 روز هم ناشی از برگزاری مجمع سالانه و فوق العاده بود. درصد بازدهی این شرکت در هیچ یک از روزهای معاملاتی منفی نبوده و بیشترین بازدهی به 16 اردیبهشت با 63.97 درصد بازمی گردد.

آمار معاملات و تعداد خریداران

آمار معاملات این شرکت بورسی نشان می دهد در سال گذشته 104 هزار و 992 سهامدار حقیقی و حقوقی بیش از 5.3 میلیارد سهام "همراه" را خرید و فروش کردند که این حجم از معاملات به ارزش 3.1 هزار میلیارد تومان بوده و بیش از 305.5 هزار دفعه انجام شده است.

نتایج دو مجمع سالانه و فوق العاده

سیزدهمین مجمع سالانه این شرکت 28 خرداد با تقسیم سود 449 ریالی هر سهم برگزار شد. مجمع فوق العاده نیز با دستور جلسه تصمیم گیری در خصوص افزایش سرمایه 11 بهمن برگزار و موافقت شد سرمایه همراه اول با 19 درصد افزایش از 7.5 به 8.9 میلیارد تومان از محل سود انباشته افزایش یابد.

همچنین مجمع فوق العاده با انجام افزایش سرمایه از 8.9 به 11.5 هزار میلیارد تومان از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی موافقت و اختیار عملی شدن آن را به مدّت 2 سال به هیات مدیره تفویض کرد تا پس از أخذ مجوز سازمان نسبت به عملی کردن آن اقدام شود.

پیش بینی سود هر سهم

این شرکت در عملکرد سه ماهه نخست سال قبل بالغ بر 10.8 و 1.1 هزار میلیارد تومان درآمد عملیاتی و سود خالص و 159 ریال سود برای هر سهم محقق ساخت.

در نیمه نخست سال نیز بالغ بر 23.1 و 2.6 هزار میلیارد تومان درآمد عملیاتی و سود خالص داشت و 357 ریال سود برای هر سهم شناسایی کرد. در عملکرد 9 ماهه نیز 35.4 و 3.8 هزار میلیارد تومان درآمد عملیاتی و سود خالص کسب کرد و سود هر سهم به 506 ریال رسید.

بر این اساس طبق برآوردها سود هر سهم این شرکت بورسی برای سال مالی 1402 بالغ بر 628 ریال پیش بینی می شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ