کد خبر: ۲۲۲۷۷۴
۹:۳۱ - ۱۴۰۳/۲/۱۰

توجه جهان به صنعت کشتی سازی ایران و مذاکره با کوبا / افتتاح ۱۳ هزار میلیاردی
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی مدعی شد:

توجه جهان به صنعت کشتی سازی ایران و مذاکره با کوبا / افتتاح ۱۳ هزار میلیاردی

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با وعده افتتاح ۱۳ هزار میلیارد تومان از طرح های توسعه، مدعی توجه جهانی به صنعت کشتی سازی و مذاکره با کوبا برای ساخت کشتی شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، علی‌اکبر صفایی درباره عملکرد سازمان بنادر و دریانوردی در حوزه توسعه دریا محور، گفت: سال گذشته ۱۰۵ هزار میلیارد تومان شامل ۵۰ هزار میلیارد تومان از منابع دولت و ۵۵ هزار میلیارد تومان توسط بخش خصوصی برای پروژه‌های عمرانی و زیربنایی بنادر سرمایه‌گذاری شد که ۱۳ هزار میلیارد تومان از این حجم آماده افتتاح شده است.

وی ادامه داد: طبق تأکید رئیس جمهور به توسعه تجارت خارجی با کشورهای همسایه، تعاملات حمل‌ و نقل دریایی با ونزوئلا همچنان ادامه دارد و با سایر کشورهای آمریکای جنوبی هم به صورت موردی انجام می‌شود. صنعت کشتی‌سازی ایران هم در جهانی مورد توجه بوده و سفارش ساخت سه فروند کشتی ۹۰ هزار تنی برای ونزوئلا توسط مهندسان توانمند انجام و تحویل شد. مذاکراتی هم با کوبا برای ساخت کشتی انجام شد.

صفایی افزود: تجارت دریا برد با کشورهای حوزه دریای خزر به خصوص کشورهای روسیه و قزاقستان نیز با رشد ۳۰ درصدی به رکورد حدود ۹ میلیون تن رسید.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ