کد خبر: ۲۲۲۷۷۹
۱۰:۲۵ - ۱۴۰۳/۲/۱۰

رفع ایرادات دو طرح دو فوریتی مربوط به اجاره مسکن و شفافیت قوای ۳ گانه
در جلسه امروز مجلس رخ داد:

رفع ایرادات دو طرح دو فوریتی مربوط به اجاره مسکن و شفافیت قوای ۳ گانه

ایرادات شورای نگهبان به دو طرح دو فوریتی مربوط به ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی و شفافیت قوای سه گانه در مجلس برطرف شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، ، مجلس در جلسه امروز، ایرادات شورای نگهبان به طرح دو فوریتی کنترل اجاره بهای املاک مسکونی و طرح دو فوریتی شفافیت قوای سه گانه را برطرف کرد.

براساس این گزارش، ایراد طرح دو فوریتی ساماندهی اجاره بها مربوط به ماده ۱۱ بود که مقرر شد از عبارت "و اسناد ثبت شده را در استعلامات بعدی منعکس کند تا انتهای عبارت به استعلام‌های مراجع ذیصلاح قضایی و اداری به صورت برخط پاسخ دهند" و از عبارت "ثبت اسناد و املاک کشور مکلف است تا انتهای عبارت ارائه کند"، حذف شود.

اصلاحات طرح دو فوریتی شفافیت قوای سه‌گانه

همچنین کلیات طرح دو فوریتی شفافیت قوای سه‌گانه و دستگاه‌های اجرایی و سایر نهادها، برطرف و تبصره ۲ ماده ۲ به شرح زیر اصلاح شد:

الف- عبارت "به دادستان کل کشور و یک نفر به عهده رئیس قوه قضائیه" جایگزین عبارت "دو نفر به انتخاب رئیس قوه قضائیه" می‌شود.

ب- عبارت "به عنوان عضو ناظر" بعد از عبارت "ج- دو نفر از اعضای کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها به انتخاب مجلس " اضافه می‌شود.

ج- عبارت "به جز موارد فوق در مواردی که به تقاضای بالاترین مقام دستگاه اجرایی همراه با دلایل مستند و مستدل و تشخیص هر یک از روسای قوای سه گانه انتشار داده ها و اطلاعات موضوع این ماده و مرتبط با آن دستگاه مغایر مصالح عالی نظام باشد، تصمیم گیری حسب این مورد صرفا با رئیس قوه مربوطه است" حذف می‌شود.

د- عبارت "یا امنیت شخصی مانند امنیت عرض و حیثیت اشخاص" بعد از عبارت "یا مصالح عمومی" الحاق می‌ شود.

- در ماده ۳ عبارت "نحوه شمول احکام" در تبصره یک حذف شد.

- در ماده ۳ در تبصره ۲ اصلاحی عبارت "یا امنیت شخصی مانند امنیت عرض و حیثیت اشخاص" بعد از عبارت یا "مصالح عمومی" الحاق شد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ