کد خبر: ۲۲۲۷۸۶
۱۲:۳۱ - ۱۴۰۳/۲/۱۰

مذاکره با تنها تامین کننده منابع طرح‌های عمرانی ایران برای ۳ برنامه جدید
وزیر اقتصاد در ریاض اعلام کرد:

مذاکره با تنها تامین کننده منابع طرح‌های عمرانی ایران برای ۳ برنامه جدید

وزیر اقتصاد از مذاکره با تنها نهاد تامین کننده منابع ارزی طرح‌های عمرانی ایران درباره سه طرح جدید و ارایه پیشنهادی مهم به بانک توسعه اسلامی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، احسان خاندوزی که برای مجمع سالانه بانک توسعه اسلامی، راهی ریاض شده، اعلام کرد: تاکنون 11 پروژه مهم ایران توسط این بانک تامین مالی شده و برای اضافه شدن 3 پروژه مهم مربوط به بهداشت و درمان و دانش بنیان هم مذاکراتی خواهد شد.

57 کشور مسلمان عضو از تسهیلات این بانک برای پروژه‌های زیرساختی، انرژی، آموزش، بهداشت و سلامت استفاده می‌کنند و ایران هم به عنوان یکی از سه سهامدار بزرگ که از ابتدا نقش آفرین بود و در پنجاهمین سالگرد مجمع بانک به واسطه بخش خصوصی و دولتی، حضور فعالانه داشت.

بانک توسعه اسلامی تنها نهادی است با وجود تحریم‌ها همچنان در تامین مالی پروژه‌ها از اعتبارات بین‌المللی به طرح‌های عمرانی ایران کمک می‌کند. طی سال‌های 97 تا 1400 مشکلاتی در بازپرداخت، موجب توقف طرح های عمرانی ایران شده بود اما تزریق منابع ارزی بانک توسعه اسلامی به پروژه‌ها آغاز شده است.

قرار است در این مجمع سالانه علاوه بر تصویب صورت‌های مالی، خط مشی سال آینده بانک توسعه اسلامی نیز توسط ویزان اقتصاد تعیین شود. ایران هم پیشنهادی مهم درباره پنجره تامین مالی ترجیحی دارد که امید به تصوبیب است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ