کد خبر: ۲۲۲۷۹۰
۰:۰ - ۱۴۰۳/۲/۱۱

صنعت نیروگاهی با راه‌اندازی سامانه ژنراتورهای گازی خودکفا شد
وزیر نیرو :

صنعت نیروگاهی با راه‌اندازی سامانه ژنراتورهای گازی خودکفا شد

وزیر نیرو از خودکفایی صنعت نیروگاهی با راه‌اندازی سامانه ژنراتورهای گازی خبر داد و گفت: آخرین حلقه نیروگاه‌ سازی با توان متخصصان داخلی تکمیل شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، علی‌اکبر محرابیان در بازدید از کارخانه‌های مپنا از خودکفایی صنعت نیروگاهی با رونمایی و راه‌اندازی سامانه ژنراتورهای گازی خبر داد و اعلام کرد: آخرین حلقه نیروگاه‌سازی با توان متخصصان داخلی تکمیل شد. در دولت فعلی با کمک بخش‌های مختلف بیش از ۸۵۰۰ مگاوات به ظرفیت تولید برق افزوده شد‌‌.

با وجود اهمیت بالای حمایت مالی از طرح‌های توسعه ظرفیت نیروگاهی، صندوق توسعه ملی به تعهدات در این حوزه به نحو مطلوب عمل‌ نکرد. رفع ناترازی نیاز به سرمایه‌گذاری دارد که علاوه بر افزایش رفاه عمومی به افزایش بازدهی در حوزه انرژی منجر شده و به اقتصاد نیز کمک شایانی خواهد کرد.

طی سه سال اخیر برنامه‌های مشخصی برای مدیریت بار مصرف برق فصل گرم در دستور کار قرار گرفت که سال ۱۴۰۱ برای این موضوع ۱۰۰ اقدام، سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۱۴۰ اقدام و برای فصل گرم سال جاری نیز ۱۸۰ اقدام طراحی و‌ اجرا شد.

بخشی از اقدامات وزارت نیرو‌ در این راستا به توسعه شبکه‌های انتقال، توزیع، افزایش پست‌ها و نظایر آن مرتبط است و بخشی نیز به افزایش ظرفیت و راندمان نیروگاهی چه در بخش حرارتی و برقابی باز می گردد. برنامه‌ریزی ویژه‌ای برای افزایش مشارکت بخش‌های مختلف در نظر گرفته شده که از جمله می‌توان به اختصاص پاداش‌های ویژه به مشترکان بخش خانگی اشاره کرد.

بیش از ۸۰ میلیون پاداش اعم از هدایایی چون لوازم برقی کم مصرف مورد نیاز خانه و خانواده، صدها خودرو، بسته‌های اینترنتی و... برای مشترکان کم مصرف در تابستان سال جاری در نظر گرفته شده که به افشار مختلف مانند کودکان، نوجوانان، بانوان و... که در مسابقات مربوطه شرکت کرده و در مدیریت مصرف برق سال جاری نقش آفرینی کنند، اهدا می‌شود.

سال گذشته برای اولین بار میزان مصرف کلی برق صنایع از میزان مصرف برق بخش خانگی در ایام فصل گرم سال فراتر رفت. طبق تفاهمنامه‌ با وزارت صنعت، صنایع بزرگ ملزم به ایجاد نیروگاه به منظور تامین بخشی از برق مورد نیاز هستند. اکنون ۵ نیروگاه صنایع در استان‌های مختلف به بهره‌برداری رسیده که در ایام مدیریت مصرف برق در اولویت قرار نمی‌گیرند.

تبادل برق با کشورهای همسایه یکی از سیاست‌های اصلی وزارت نیرو است که به صورت کلی در طول یک سال ٨٠ درصد صادرات و ٢٠ درصد واردات صورت گرفته است. گروه مپنا نقش مهمی در اجرای فعالیت های نیروگاهی چه در داخل و چه در خارج و نقش  اثرگذاری در پاسخ به نیاز داخلی در حوزه انرژی ایفا می کند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ