کد خبر: ۲۲۲۷۹۶
۰:۱ - ۱۴۰۳/۲/۱۱

آخرین تحولات کامودیتی‌ها با اولین افت طلا در 6 ماه، رشد نفت و نوسان فلزات

آخرین تحولات کامودیتی‌ها با اولین افت طلا در 6 ماه، رشد نفت و نوسان فلزات

بازار جهانی کامودیتی ها در هفته گذشته میلادی با اولین کاهش قیمت طلا طی 6 ماه اخیر، افزایش نفت و نوسان محصولات پتروشیمی و فلزات همراه شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، آخرین وضعیت بازارهای جهانی از جمله قیمت طلا، نفت، روند فلزات پایه و ... از سوی کارگزاری بانک ملت اعلام شد.

براساس این گزارش، طی هفته گذشته اونس طلا، اولین افت هفتگی را در طی شش هفته اخیر براثر افزایش نرخ بهره اوراق قرضه آمریکا و همچنین تقویت بازارهای موازی سهام ثبت کرد اما قیمت نفت در بازارهای جهانی به دنبال چشم انداز بهبود تقاضا و نشانه‌هایی از انقباض عرضه علاوه بر ریسک ژئوپلیتیک مناقشه‌ برانگیز خاورمیانه تقویت شد و به 88 دلار در هربشکه رسید.

در این شرایط قیمت متانول چین به دنبال انتشار گزارش مبنی بر افزایش سطح موجودی انبار تولیدکنندگان پایین دستی در حوزه الفین به دلیل سطح ضعیف تقاضای نهایی همچنین در حاشیه بودن معامله‌گران باتوجه به در پیش بودن تعطیلات روز کارگر، کاهشی بود. هرچند که قیمت اوره فوب ایران در هفته اخیر با کاهش 7 دلاری در سطح 252.5 دلار بر تن معامله شد. قیمت این محصول در اکثر مناطق جهان با افزایش اندک مواجه بود. بطوریکه قیمت اوره منطقه خاورمیانه با افزایش قیمت به سطح 290 در هر تن رسید.

در هفته اخیر جو شرایط متفاوتی در بازار فلزات پایه حاکم بود. بطوریکه بازگشت قیمت سنگ آهن به 119 دلار بر تن به دنبال غلبه برخی نگرانی‌های عرضه بر تقاضای نامشخص رخ داد. قیمت آلومینیوم نیز پس از چند هفته روند متوالی صعودی به دلیل تحریم‌های جدید علیه صنعت فلزات روسیه و نگرانی کاهش عرضه بازارهای جهانی، اصلاح قیمتی و عقب نشینی نسبی به 2،568 دلار بر تن در هفته گذشته را شاهد بود.

قیمت مس هم به دنبال نگرانی‌های فزاینده عرضه و افزایش تقاضای بلندمدت به 9،976 دلار در هر تن افزایش یافت. بطوریکه پرهزینه بودن پروژه‌های معدنی جدید مس باعث شده تا برخی فعالان بازار به دنبال تصاحب رقبای خود بروند که غول بزرگ استرالیایی BHP در هفته گذشته پیشنهاد 39 میلیارد دلار برای تصاحب شرکت معدنی  Anglo American مطرح کرد اما روی پس از ثبت بالاترین قیمت در 19 آوریل تا اواسط هفته به روند نزولی ادامه داد و در ادامه تا حدی این افت را جبران کرد و نهایتا در 2،855 دلار بر تن بسته شد.

جهت اطلاعات بیشتر و دریافت فایل به tacodal.ir  و mellatbroker.ir مراجعه شود.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ