کد خبر: ۲۲۲۸۱۲
۱۰:۳۴ - ۱۴۰۳/۲/۱۱

اولین سرمایه گذاری پتروشیمی ها در میادین گاز و ادعای تولید بنزین از متانول !
وزیر نفت اعلام کرد:

اولین سرمایه گذاری پتروشیمی ها در میادین گاز و ادعای تولید بنزین از متانول !

وزیر نفت با اعلام اولین سرمایه گذاری شرکت های پتروشیمی در میادین گاز و با ۷ میلیارد دلار، مدعی شد شرکت های تولیدکننده متانول با رضایت سهامداران اقدام به تولید بنزین خواهند کرد!

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، جواد اوجی در حاشیه امضا تفاهم نامه مطالعات طرح های توسعه ۱۶ میدان گازی، مدعی شد: استفاده از ظرفیت هلدینگ‌ها و پتروشیمی ها در سرمایه گذاری میادین گازی رقم خواهد خورد که بر همین اساس برای ۲۰ مخزن با ۱۴ شرکت تفاهم نامه امضا شد. 

وی ادامه داد: شرکت‌های بزرگ پتروشیمی برای اولین بار با کمک شرکت های اکتشاف بالغ بر ۷ میلیارد دلار سرمایه گذاری بر روی میادین گازی خواهند کرد تا ۱۳۰ میلیون متر مکعب گاز طی ۲ تا ۳ سال آتی به بهره برداری رسیده و منجر به تامین خوراک پتروشیمی ها و توسعه میادین گازی شود.

اوجی افزود: سال گذشته قراردادهایی با شرکت‌های پتروشیمی برای جمع آوری گازهای مشعل امضا و بخشی به بهره برداری رسید. همچنین تفاهم نامه تولید بنزین در شرکت های پتروشیمی تولیدکننده متانول و با رضایت سهامداران امضا شده و قرار است مانند بسیاری از دیگر کشورها مانند چین، بخشی از تولید متانول به بنزین تخصیص داده شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ