کد خبر: ۲۲۲۸۶۶
۰:۰ - ۱۴۰۳/۲/۱۶

تکرار تضعیف بازار سهام با گرانی انرژی، مالیات، عدم تعدیل نرخ دلار نیما و ...
کارشناس بازار سرمایه اعلام کرد :

تکرار تضعیف بازار سهام با گرانی انرژی، مالیات، عدم تعدیل نرخ دلار نیما و ...

کارشناس بازار سرمایه، اعلام کرد: افزایش نرخ انرژی، مالیات ستانی، رشد نرخ بهره، عدم تعدیل نرخ دلار نیما و ... منجر به تضعیف بازار سهام شده است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، رباب وفایی درباره آخرین وضعیت بازار سهام که هفته گذشته هم با نزول قیمت اکثر شرکت ها و شاخص همراه بود به باشگاه خبرنگاران، اعلام کرد: شروع متعادل اوایل هفته کاری قبل با توجه به افزایش قیمت‌های جهانی کامودیتی‌ها به جدال عرضه و تقاضا و برنده  شدن فروشندگان و هفته‌ اصلاحی و خسته کننده تکراری و نوساناتی در محدوه‌های حمایتی منتهی شد و تعداد محدودی بازیگر محور هم مجالی برای نوسان و رشد کوتاه مدتی داشتند.

افزایش نرخ انرژی و افزایش مالیات ستانی در کنار افزایش نرخ بهره، شرکت‌ها را تحت فشار قرار می‌دهد و عدم تعدیل نرخ دلار نیما از بعد درآمدی را دچار مشکل می‌کند و حاشیه سود‌ها کاهش می‌یابد. برای جلوگیری از افت تولید با افزایش نرخ‌های منطقی در صنایع برای پوشش رشد هزینه‌ها موافقت می‌شود.

انتشار اوراق سنگین توسط دولت و بالا ماندن نرخ بهره، ابهام سقف معافیت مالیاتی و ... خریدار را یک قدم عقب‌تر در انتظار نگه می دارد. هر بار با نزدیک شدن به محدوده‌ حمایتی شاخص و سهام شرکت‌های بزرگ تر، سفارش‌های حمایتی بازارساز و نوسانات مثبت رخ می دهد اما تا زمان تکرار این دور باطل،  حرف خاصی برای گفتن نمی‌ماند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ