کد خبر: ۲۲۲۸۸۴
۰:۰ - ۱۴۰۳/۲/۱۷

دولت ایران کم‌ خرج ترین در میان ۳۸ کشور در حال‌ توسعه معرفی شد
طی سال ۲۰۲۳:

دولت ایران کم‌ خرج ترین در میان ۳۸ کشور در حال‌ توسعه معرفی شد

طبق آمار صندوق بین المللی پول، دولت ایران با ۱۳.۵ درصد کمترین هزینه کرد نسبت به تولید ناخالص داخلی در میان ۳۸ کشور طی سال ۲۰۲۳ را داشت.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، جدیدترین آمار منتشره صندوق بین المللی پول از میزان هزینه کرد دولت ها در ۳۸ کشور در حال توسعه با درآمد متوسط نشان می دهد، دولت ایران کمترین میزان هزینه کرد نسبت به تولید ناخالص داخلی در میان ۳۸ کشور طی سال ۲۰۲۳ داشت.

بر اساس این گزارش، نسبت هزینه کرد دولت ایران به تولید ناخالص داخلی در سال ۲۰۲۳ تنها ۱۳.۵ درصد محاسبه شده که کمترین رقم میان کشورهای در حال توسعه با درآمد متوسط است.

دولت کویت در میان این کشورها پرخرج ترین دولت شناخته شد. به طوری که نسبت هزینه کرد دولت این کشور به تولید ناخالص داخلی ۵۰.۸ درصد بود.

متوسط هزینه کرد دولت ها در ۳۸ کشور ۳۲.۶ درصد و متوسط هزینه کرد دولت ها درخاورمیانه و شمال آفریقا معادل ۲۹.۷ درصد تولید ناخالص داخلی منطقه بوده که بیش از دو برابر ایران است.

نسبت هزینه کرد دولت ها در برخی کشورها به تولید ناخالص داخلی آنها در سال ۲۰۲۳ از جمله برزیل ۴۷.۹ درصد، چین ۳۳.۹ درصد، مصر ۲۲.۷ درصد، اندونزی ۱۶.۶ درصد، مالزی ۲۳.۳ درصد، عربستان ۳۲.۳ درصد، ونزوئلا ۱۴.۴ درصد، پاکستان ۱۹.۲ درصد، عمان ۲۶.۲ درصد، قطر ۲۴.۴ درصد، روسیه ۳۶.۸ درصد، ترکیه ۳۳.۹ درصد، امارات ۲۵.۹ درصد، و ویتنام ۱۹.۹ درصد بود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ