کد خبر: ۲۲۲۸۹۹
۹:۱۴ - ۱۴۰۳/۲/۱۷

بدهی دولت به نیروگاه های خصوصی به کمتر از ۱۰ هزار میلیارد تومان رسید
با تغییر ساز و کار خرید و فروش از طریق بورس انرژی:

بدهی دولت به نیروگاه های خصوصی به کمتر از ۱۰ هزار میلیارد تومان رسید

رئیس انجمن صنعت برق با تغییر ساز و کار خرید و فروش برق از طریق بورس انرژی از کاهش بدهی دولت به نیروگاه های بخش خصوصی به کمتر از ۱۰ هزار میلیارد تومان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حسنعلی تقی‌زاده لنده در خصوص آخرین وضعیت بدهی دولت به نیروگاه‌ های خصوصی، گفت: میزان بدهی دولت به نیروگاه‌های بخش خصوصی 25 هزار میلیارد تومان بود که اخیرا بیش از 15 هزار میلیارد تومان بازپرداخت شده و میزان بدهی به کمتر از 10 هزار میلیارد تومان رسیده است.

وی افزود: با توجه به تغییر ساز و کار خرید و فروش برق و حرکت به سمت استقرار بورس انرژی، موتور تولید بدهی در صنعت برق متوقف شده و دیگر بدهی جدید ایجاد نشده است. در بورس انرژی پس از انجام معامله، پرداخت به نیروگاه‌ها پایان هر هفته انجام می‌شود. این رویه از 15 روز گذشته شروع شده و بدون تاخیر پرداخت ها صورت می گیرد.

تقی زاده ادامه داد: مسئولان وزارت نیرو در صدد صفر کردن بدهی دولت به نیروگاه‌ها در کمترین زمان ممکن هستند. اخیرا یک رسانه با بی‌اخلاقی بدهی دولت به نیروگاه‌ها را 90 هزار میلیارد تومان اعلام کرده بود که بر اساس خبری قدیمی منتشر شده بود و در این خصوص اعتراض شد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ