کد خبر: ۲۲۲۹۳۷
۱۰:۴۵ - ۱۴۰۳/۲/۱۸

وعده تامین خوراک صنایع و افزایش بازدهی نیروگاه‌ها به ۶۰ درصد
معاون وزیر نفت اعلام کرد:

وعده تامین خوراک صنایع و افزایش بازدهی نیروگاه‌ها به ۶۰ درصد

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی از سرمایه‌گذاری در جمع‌آوری گاز مشعل‌ها جهت تامین خوراک صنایع و افزایش بازدهی برخی نیروگاه‌ها به ۶۰ درصد خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مرتضی شاه میرزایی در خصوص تامین خوراک گازی پتروشیمی‌ها به ایلنا، اعلام کرد: با همکاری و رایزنی‌ها سعی شد خوارک شرکت های پتروشیمی به هر نحو ممکن تامین شود. البته در فصول سرد برخی مواقع چاره‌ای جز ایجاد محدودیت نیست. زیرا اولویت تامین گاز، بخش خانگی و نیروگاه‌ها است تا رفاه و برق مردم دچار قطعی و اختلال نشود.

وی افزود: با یک درجه کاهش دما ۲۵ میلیون متر مکعب گاز بیشتر باید تامین شود ولی باید جلوی مصرف بی‌رویه گرفته شود تا سوخت و خوراک مورد نیاز شرکت های صنعتی، پتروشمی، فولادی و ... دچار چالش نشود. همچنین باید بازدهی نیروگاه‌ها افزایش و به بیش از ۶۰ درصد برسد. طبق آمار بازدهی برخی نیروگاه‌های قدیمی حتی تا کمتر از ۲۰ درصد بوده که به معنی هدر رفت منابع است.

شاه میرزایی ادامه داد: صنعت پتروشیمی برنامه سرمایه‌گذاری در جمع‌آوری گازهای همراه و مشعل‌ها را در دستور کار دارد تا از هدر رفت گاز جلوگیری و مقادیر جمع‌ آوری شده را به عنوان خوراک شرکت ها استفاده کند. شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت نیز باید برنامه‌ریزی فشرده‌ انجام دهد که مصرف بهینه و صرفه‌جویی را به عنوان الگو اجرا کند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ