کد خبر: ۲۲۲۹۵۵
۰:۰ - ۱۴۰۳/۲/۱۹

رایزنی‌ها با ایران ادامه دارد / کسب نتایج ملموس منوط به اقدامات تهران
مدیرکل آژانس:

رایزنی‌ها با ایران ادامه دارد / کسب نتایج ملموس منوط به اقدامات تهران

مدیر کل آژانس انرژی اتمی با اشاره به تداوم رایزنی‌ها با ایران، ابراز امیدواری کرد نخستین گام‌ها قبل از نشست شورای حکام برداشته تا نتایج ملموس حاصل شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، رافائل گروسی در کنفرانس خبری پس از بازگشت از ایران، گفت: گفت‌ و گوها با ایران در سه مقوله اجرای بازرسی‌ها، مسائل باقی‌مانده و اقدامات داوطلبانه اضافی ایران ادامه دارند. وزیر خارجه ایران برای تعامل در خصوص اقدامات بسیار ملموس اعلام آمادگی کرده که آژانس از این استقبال می‌کند. وضعیت کنونی رضایت‌بخش نبوده و تقریباً در بن‌بست قرار دارد. چیزی غیر از بازرسی‌های معمول و سنتی پیش نمی‌رود که این وضعیت باید عوض شود.

وی افزود: چارچوب زمانی مشخصی برای انجام اقدامات ملموس تعیین نشده اما اگر ایران نخستین گام‌ها را قبل از نشست شورای حکام آژانس اتمی در ماه ژوئیه بردارد بسیار مطلوب است. تعیین ضرب‌الاجل ایده مناسبی نیست اما برای جامعه بین‌المللی دستیابی هر چه زودتر به نتایج مهم است این چیزی است. بنابراین انتظار می رود به زودی نتایجی ملموس داشت.

گروسی ادامه داد: قبل از آنکه ایران گام‌های مد نظر آژانس را بردارد به رایزنی‌های بیشتری نیاز خواهد بود. کلید حل برخی مشکلات ایران از جمله رفع تحریم‌ها در دست من نیست. برخی مسائل سیاسی در حیطه اختیارات هستند. تا وقتی بسته توافق وجود نداشته باشد نمی‌توان میزان پیش روی را مشخص کرد. چنانچه ایران واقعا با آژانس تعامل کند قادر به حل و فصل مسائل خواهیم بود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ