کد خبر: ۲۲۲۹۵۶
۰:۰ - ۱۴۰۳/۲/۱۹

استفاده از مذاکره و موشک،۳ عامل تورم، اطلاع روزانه از مردم و حذف ۱۰۰مسئول
رئیس جمهور در برنامه تلویزنی اعلام کرد:

استفاده از مذاکره و موشک،۳ عامل تورم، اطلاع روزانه از مردم و حذف ۱۰۰مسئول

رئیس جمهور با اعلام استفاده از مذاکره و موشک برای حل مسئله هسته ایی، ۳ عامل افزایش تورم و اطلاع روزانه از معیشت مردم از برکناری ۱۰۰ مسئول ناکارآمد خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، ابراهیم رییسی برای دهمین بار در برنامه زنده تلویزیون حاضر شد و در گزارشی به مردم، اعلام کرد: ساخت ‌۴ میلیون مسکن در ۴ سال، نیاز ایران و تأکید قانون بوده و اگر در سال‌های گذشته تولید مسکن به اندازه رفع نیاز مردم بود، امروز مشکلات فعلی مردم وجود نداشت.

ملی کردن این وعده با اجرای فرایند تولید ۲.۴ میلیون مسکن شروع شده و بیش از ۲۶۰ هزار مسکن روستایی تحویل شده است.

مذاکره و موشک برای حل مسئله فعالیت هسته ایی ایران

دولت هیچ زمان میز مذاکره را ترک نکرده و از ابتدای این دولت بنا این بود که هر زمان فرصت ایجاب کرد حرف منطقی و عقلانی زده شود اما آمریکا و اروپا  بارها عهد شکنی کردند. طبق اعلام بیش از ۱۵ بار آژانس، ایران انحرافی در فعالیت هسته‌ای غیر صلح آمیز ندارد اما کو گوش شنوا که بفهمد این اعلام آژانس و بازرسان است.

فقط مذاکره نیست که می‌تواند مسئله را حل کند. در جایی که لازم باشد مذاکره و در جایی که لازم باشد موشک هم می‌تواند.

۳ عامل افزایش تورم و تلاش دولت برای کاهش به ۳۰ درصد

تورم در ابتدای دولت ۵۹ و ۶۰ درصد و اولین عامل تورم هم کسری بودجه بود. لذا در نیمه دوم سال ۱۴۰۰ سعی شد ۴۸۰ هزار میلیارد تومان کسری بودجه نه با استقراض از بانک مرکزی یا چاپ پول بلکه با تولید و ایجاد درآمد پشت سر گذاشته شود. طی دو سال قبل نیز هم منابع و مصارف همخوانی داشت و از مجلس خواسته شد در لوایح بودجه سنواتی، هزینه‌های دولت را افزایش ندهد. چون موجب کسری بودجه و سپس تورم می‌شود.

عامل دیگر تورم، رشد نقدینگی است که کاهش یافته و به ۲۳ درصد رسیده اما بسیاری باور نمی کردند و لی همه به این موفقیت دولت معترف هستند.

ناترازی بانک‌ها و اضافه برداشت از بانک‌ مرکزی از دلایل تورم است. چند موسسه‌ بدون انضباط مالی و با اضافه برداشت، سال گذشته منحل شدند و چند موسسه دیگر هم‌ در صورت عدم رعایت حذف خواهند شد.

اطلاع روزانه از سفره و معیشت مردم و اقدامی برای اولین بار در ۴۵ سال اخیر

روزانه از وضعیت کالاها و سفره و معیشت مردم اطلاع کسب می‌ شود و‌ نسبت به این موضع حساسیت وجود دارد. تورم هم به کانال ۳۰ درصد نرول کرده و باید اقدامات دولت به کاهش تورم بینجامد و زنجیره تامین، تولید تا مصرف باید توسط اتحادیه‌ها، اصناف و اقشار و مردم و نه دولت کنترل شود.

صورت های مالی مالی ۲ هزار شرکت هم منتشر و شفاف شده و حدود ۱.۶ میلیون مجوز صادر شده و بیش از ۹۰ درصد سامانه تجارت اجرا شده تا از فساد جلوگیری کند. همچنین ابربدهکاران پنهان بانکی معرفی شده اند و برای اولین بار پس از ۴۵ سال، بازرسی ویژه رئیس‌جمهور برای مبارزه با فساد ماموریت داده شد و که بتواند با اختیارات اصل ۲۷ قانون اساسی عمل کند.

برکناری ۱۰۰ مسئول ناکارآمد در گشت ارشاد مدیران

علاوه بر این گشت ارشاد مدیران عملی شده و حدود ۱۰۰ مسئول ناکارآمد جابجا شدند. چرا که دولت خط قرمزی در مقابله با فساد ندارد.

دولت از وعده ایجاد یک میلیون شغل در سال عقب نیست و کارخانه ها و کارگاه های احیا شده هم به افزایش اشتغال کمک می کنند. بنابراین آمار بیکاری به ۷ درصد کاهش یافته و در برخی استان‌ها حدود ۸ درصد است.

تولید هم افزایش یافته و به طور مثال تولید خودرو از ۷۵۰ هزار دستگاه در آغاز فعالیت دولت به ۱.۳۳۰ میلیون رسیده است. رشد منفی ۵.۶ درصدی حوزه کشاورزی هم مثبت و تولید کالاهای اساسی ۲۲ درصد افزایش یافته است.

به اعضا کابینه تاکید شده نسبت به توانمندسازی بخش خصوصی، رفع موانع تولید و شناسایی بخش‌های بالقوه و تبدیل آن بالفعل اهتمام ورزند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ