کد خبر: ۲۲۲۹۷۱
۰:۰ - ۱۴۰۳/۲/۲۰

جلوگیری از صادرات کالاهای مجاز به منظور تنظیم بازار ممنوع است
در تذکری به وزارت جهاد کشاورزی:

جلوگیری از صادرات کالاهای مجاز به منظور تنظیم بازار ممنوع است

معاون حقوقی دستگاه‌های اجرایی، وضع مالیات یا عوارض برای صادرات کالاهای مجاز و غیر یارانه‌ای و جلوگیری به منظور تنظیم بازار داخلی را ممنوع اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمد هادی عبادی معاون حقوقی رئیس جمهور طی نامه‌ای به سرپرست معاونت توسعه و بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی پیرو مکاتبه ۱۷ اردیبهشت اتاق ایران با موضوع اخذ عوارض ۶۰ درصدی ارزش صادراتی و عدم رعایت آیین نامه لزوم ثبت و اطلاع رسانی مقررات مرتبط با محیط کسب و کار و مکاتبه ۲۵ دی سال ۱۴۰۲ در خصوص فرایند قانونی وضع عوارض صادراتی بر کالاها، اعلام کرد: به موجب ماده ۲۳ قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه هر گونه وضع مالیات یا عوارض برای صادرات کالاهای مجاز و غیر یارانه‌ای و جلوگیری از صادرات هرگونه کالا به منظور تنظیم بازار داخلی ممنوع است.

وفق تبصره اصلاحی ماده ۴ قانون مقررات صادرات و واردات، کلیه بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های مربوط به صدور و ورود کالا منحصراً از طریق وزارت صنعت و به سازمان‌های اجرایی ذی ربط اعلام می‌شود.

وفق ماده ۶ آیین نامه لزوم ثبت و اطلاع رسانی مقررات در پایگاه اطلاعات قوانین و مقررات مرتبط با محیط کسب و کار، مقررات بدون ثبت و انتشار آنها در این پایگاه اجرا نخواهد بود.  لذا ضمن همکاری موثر در رعایت احکام قانونی فوق به قید فوریت در خصوص رفع هرگونه موانع در صادرات کالاها بدون طی فرایند قانونی اقدام شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ