کد خبر: ۲۲۲۹۸۲
۰:۰ - ۱۴۰۳/۲/۲۰

پیشنهاد تشکیل کارگروه‌ تأمین مالی در همه استان ها و با محوریت بازار سرمایه
عضو هیات نمایندگان اتاق اعلام کرد:

پیشنهاد تشکیل کارگروه‌ تأمین مالی در همه استان ها و با محوریت بازار سرمایه

عضو هیات نمایندگان اتاق ایران با انتقاد از سیاست های انقباضی بانک مرکزی و سخت شدن تامین منابع مالی، پیشنهاد ایجاد کارگروه‌های تأمین مالی استانی با محوریت بازار سرمایه داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمد خاکی با اشاره به وضعیت نامناسب منابع مالی بانک‌ها و تلاش بانک ها بر روی اعطای تسهیلات تکلیفی، اعلام کرد: پیشنهاد ایجاد کارگروه‌های تأمین مالی استانی با محوریت اتاق‌های سراسری شده تا این کارگروه‌ها قادر به هدایت بنگاه‌ها در استفاده بهینه از منابع بازار سرمایه باشند.

بازار سرمایه در حالی نقش مهمی در تأمین منابع مالی مورد نیاز بنگاه‌های اقتصادی دارد که شرکت ها در گذشته وابستگی خاصی به منابع بانکی داشتند اما امروزه ظرفیت‌های بازار سرمایه به حدی است که می‌توان از این وابستگی کاست و سراغ روش‌های جدید تأمین مالی رفت. بنابراین باید از روش‌های سنتی عبور کرد و به کمک شیوه‌های جدید، منابع موردنیاز بنگاه‌های اقتصادی را تأمین کرد.

سیاست‌های چند سال اخیر بانک مرکزی به دلیل شرایط حکام، انقباضی و موجب شده بانک‌ها نتوانند پاسخ‌گوی نیاز بنگاه‌های اقتصادی و حتی پروژه‌های شهرداری باشند.

برهمین اساس پیشنهاد شده کارگروه‌های تأمین مالی استانی با حضور نماینده شرکت کارگزاری بورس، مدیران سازمان‌های دولتی مربوطه، نمایندگان شهرداری و اتاق هر استان تشکیل شود تا صاحبان پروژه‌های تجاری و اقتصادی به استفاده از ابزارها و ظرفیت های بازار سرمایه حرکت کنند.

ظرفیت این کارگروه در این است که متقاضیان منابع مالی را در استفاده از بازار سرمایه راهنمایی کنند تا بتوانند از بهترین و مناسب‌ترین روش تأمین مالی بهره ببرند. کارگروه‌ها باید به صورت استانی فعالیت کنند. چرا که صنایع و ظرفیت‌های هر استان با استان دیگر متفاوت است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ