کد خبر: ۲۲۳۸۲۱
۰:۴۷ - ۱۴۰۳/۳/۲۶

وعده های جدید قالیباف برای بورسی که در حال انهدام است !

وعده های جدید قالیباف برای بورسی که در حال انهدام است !

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، وعده های جدیدی برای بورس، صنعت خودرو، واگذاری تصدی گری و... داد و از بانک مرکزی در عرضه اوراق با سود ۳۰ درصدی انتقاد کرد!

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمدباقر قالیباف با وعده های جدید و تاکید بر تمرکز زدایی از دولت، هوشمندسازی، شفاف سازی و مردمی‌سازی، پیش‌ بینی‌ پذیر کردن اقتصاد، واگذاری تصدی گری و شرکت ها و... در برنامه تلویزیونی، اعلام کرد: دولت با سودهای بالای بانک‌ها در حال منهدم‌ کردن بورس است در حالی که بورس بهترین محل برای تامین مالی، بهره وری و پیش‌ بینی‌پذیر کردن اقتصاد بوده و بدون بازار ثانویه نمی‌توان بازار اولیه را رونق داد و شرکت ها را سودده کرد.

بخشی از تکلیف بانک ها در تامین مالی بنگاه ها و صنایع هم باید از بورس انجام شود. نهاد بورس نیز نیاز به اصلاح ساختاری دارد. علاوه بر این قیمت گذاری دستوری و تصمیمات خلق الساعه که منجر به ایجاد هزینه برای مردم و شرکت ها شده باید حذف شوند.

همه مشکلات صنعت خودرو هم حل شدنی است! دولت با سهم ۷ و ۱۷ درصدی در ایران خودرو و سایپا، هیئت مدیره و مدیرعامل این دو شرکت را تعیین می کند که غیرقانونی است. دولت همچنین با افزایش هزینه‌های این صنعت ، زمینه افزایش بدهی ها را فراهم و سپس قیمت خودرو را دستوری می‌کند!

در حالی تنها کمتر از ۳۰ درصد ۶ برنامه قبلی توسعه اجرا شده که بانک مرکزی با تعیین نرخ ۳۰ درصدی سود اوراق، بی اعتمادی را دامن زده و منجر به عدم تمایل سرمایه گذاری مردم در بورس شده است. در شرایط حساس ایران نمی‌‎توان آزمون و خطا کرد و بی‌عرضگی دولت را از جیب مردم جبران کرد.

۵۰ درصد تولید انرژی قبل از مصرف، هدر می‌رود که نمونه آن گازهای مشعل و نیروگاه‌ها بوده و باید اصلاح شود.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ