کد خبر: ۲۲۳۸۴۴
۰:۰ - ۱۴۰۳/۳/۲۷

شاخص تورم ماهانه صنعت به ۳.۳ درصد رسید/ کمترین و بیشترین اثر در صنایع
در دومین ماه سال:

شاخص تورم ماهانه صنعت به ۳.۳ درصد رسید/ کمترین و بیشترین اثر در صنایع

تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش صنعت در اردیبهشت ۳.۳ درصد بود که در مقایسه با ماه قبل، یک واحد درصد کاهش داشت.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مرکز آمار اعلام کرد: در اردیبهشت ماه شاخص قیمت تولیدکننده بخش صنعت 1186.6 است که نسبت به ماه قبل (تورم ماهانه) 3.3 درصد افزایش، نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) 22.9 درصد افزایش و در 12 ماه منتهی به ماه جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل (تورم سالانه) 28.9 درصد افزایش داشت.

بر اساس این گزارش، تغییرات ماهانه شاخص قیمت تولیدکننده بخش صنعت در مقایسه با ماه قبل (4.3 درصد)، یک واحد درصد کاهش داشت. بیشترین و کمترین تورم ماهانه با 12.6 و 0.5 درصد مربوط به گروه ساخت انواع آشامیدنی‌ها و ساخت کُک و فراورده‌های حاصل از پالایش نفت بود. همچنین دو گروه‌ ساخت سایر تجهیزات حمل و نقل و ساخت فلزات پایه با تورم منفی 0.5 و 0.4 درصد مواجه بودند.

تغییرات نقطه به نقطه شاخص قیمت تولیدکننده بخش صنعت در مقایسه با ماه قبل (19.0 درصد)، 3.9 واحد درصد افزایش داشت. بیشترین و کمترین تورم نقطه به نقطه با 38.8 و 7.2 درصد مربوط به گروه ساخت انواع آشامیدنی‌ها و ساخت کاغذ و محصولات کاغذی است.

تغییرات سالانه شاخص قیمت تولیدکننده بخش صنعت در مقایسه با ماه قبل (29.2 درصد)، 0.3 واحد درصد کاهش داشت. بیشترین و کمترین تورم سالانه با 60.3 و 15.4 درصد مربوط به دو گروه ساخت ماشین‌آلات و تجهیزات طبقه‌بندی نشده و ساخت کاغذ و محصولات کاغذی است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ