کد خبر: ۴۳۸۰۰
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۱

خواست فرانسه، اجرای کامل برجام است/ توتال ‌‌‌خرید نفت ایران را از سر گرفت‌

خواست فرانسه، اجرای کامل برجام است/ توتال ‌‌‌خرید نفت ایران را از سر گرفت‌

سفیر فرانسه در ایران با بیان اینکه دستیابی به توافق برجام برای ‌دنیا بسیار مهم بود، گفت: خواسته دولت‌‌ فرانسه اجرای کامل برجام در ابعاد سیاسی و اقتصادی آن است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از استانداری هرمزگان، فرانسوا سنسو سفیر فرانسه در ایران در دیدار با جاسم جادری استاندار هرمزگان با اشاره به ابعاد سیاسی و اقتصادی روابط فرانسه و ایران بیان‌ کرد: دستیابی به توافق برجام برای دو کشور و حتی دنیا بسیار مهم بود و برجام می‌تواند به پایداری امنیت منطقه کمک بسیاری داشته باشد و خواسته دولت‌های ایران و فرانسه اجرای کامل برجام در ابعاد سیاسی و اقتصادی آن است.

وی ادامه داد: ما شرکت‌های فرانسوی را تشویق می‌کنیم در مسیر جدید ایران برای توسعه زیرساخت‌های این کشور مشارکت داشته باشند و این همکاری می‌تواند به منافع دو کشور کمک کند.

سنسو با بیان اینکه در ماه‌های اخیر همکاری‌های بسیاری میان شرکت‌های ایرانی و فرانسوی صورت گرفته، تصریح کرد: شرکت‌های خودروسازی پژو و سیتروئن فرانسه قراردادهای همکاری را با شرکت‌های ایران خودرو و سایپا منعقد کرده‌اند و از ماه‌های آینده شاهد تردد مدل‌های جدید خودروهای فرانسوی در ایران هستیم.همچنین طبق قرارداد شرکت ایرباس با هواپیمایی ایران، نخستین هواپیما به ایران تحویل داده شد و شرکت بزرگ نفت و گاز توتال نیز قرار است در توسعه میادین نفت و گاز در ایران مشارکت کند، همچنین این شرکت خرید نفت از ایران را از سر گرفته است.

وی هدف از سفر به هرمزگان را آشنایی با ظرفیت‌ها و زمینه‌های همکاری در این استان دانست و گفت: در این سفر با ابعاد گسترده فعالیت‌های اقتصادی و صنعتی در این استان از جمله کشتی سازی ایزوایکو و بندر شهید رجایی آشنایی پیدا کردم و از برخی فعالیت‌های بزرگ در این منطقه شگفت زده شدم.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ