کد خبر: ۵۱۰۱۷
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۶/۳/۱

افزایش مشارکت ایرانیان مقیم خارج از کشور در انتخابات

افزایش مشارکت ایرانیان مقیم خارج از کشور در انتخابات

دبیر ستاد انتخابات کشور ضمن اعلام اینکه در این دوره از انتخابات شوراهای شهر و روستا، بیش از ۴۱ میلیون نفر شرکت کردند،از افزایش مشارکت ایرانیان مقیم خارج از کشور در انتخابات خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،علی پورعلی مطلق به صدا و سیما گفت: قرائت آرا در 39 هزار روستای ما انجام و اعلام شده اما براساس آمار اولیه ای که ما داریم در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در این دوره بیش از 41 میلیون نفر شرکت کرده اند.همچنین هزار و 240 شهر داریم که در این شهرها نیز انتخابات برگزار و نتایج آن نیز اعلام شد.

وی افزود: نه در روستاها و نه در شهرها جایی نداریم که نتایج اعلام نشده باشد و انتخابات با آرامش کامل و کمترین مشکل برگزار شد.

این دبیر ستاد ادامه داد: در این دوره از انتخابات شوراها در 141 شهر از هزار و 240 شهری که داریم انتخابات به صورت الکترونیکی برگزار شد که به گفته هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شهر و روستا بسیار کار خوبی بوده و اگر بخواهیم به صورت درصدی اعلام کنیم، 95 درصد آن اهداف مورد نظر تحقق پیدا کرده است.

پورعلی مطلق افزود: در برخی از این شهرها با توجه به اینکه جمعیت قابل توجهی وجود دارد نتایج شمارش آرا از روستاها نیز زودتر اعلام شد و این بسیار حائز اهمیت است.یک هیات اجرایی هزار و 487 نفری نیز برای شوراهای شهر و روستا داشتیم.

وی اظهار داشت: برای شوراهای شهر و روستا باید بیش از 131 هزار و 854 نفر انتخاب می شدند که از این تعداد 6 هزار و 751 نفر مربوط به شهرها هستند که جمعیت حائز اهمیتی است.همچنین در این دوره از انتخابات 39 هزار روستا، دارای شورا شدند که اگر بخواهیم با دوره گذشته مقایسه کنیم، در این دوره حدودا 4 هزار شورای جدید شکل گرفت.

مشارکت بیش از 170 هزار نفر از ایرانیان خارج از کشور در انتخابات

دبیر ستاد انتخابات کشور افزود: در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری 170 هزار و 200 نفر در خارج از کشور شرکت کردند که در مقایسه با دوره یازدهم افزایش مشارکت داشتیم.ما در 29 اردیبهشت سه انتخابات برگزار کردیم که یکی انتخابات ریاست جمهوری، دیگری انتخابات شورای شهر و روستا و سومی نیز انتخابات میان دوره ای مجلس بود.

پورعلی مطلق ادامه داد : در این دوره از انتخابات دو ستاد انتخابات تشکیل دادیم که ستاد اول مربوط به برگزاری انتخابات ذکر شده در داخل کشور بود و ستاد دیگر  برای برگزاری انتخابات در خارج از کشور برای ریاست جمهوری بود .

وی افزود: ما در دوره یازدهم انتخابات ریاست جمهوری در خارج از کشور 269 شعبه داشتیم که در این دوره به 310 شعبه افزایش پیدا کرد.

این دبیر ستاد ادامه داد: اگر به صورت دوره ای، میزان مشارکت در خارج از کشور را با دوره دوازدهم مقایسه کنیم تعداد آرا شرکت کنندگان در دوره یازدهم 109 هزار نفر بود اما در این دوره تعداد رای دهندگان 170 هزار و 200 نفر بود که باز هم افزایش داشتیم.

پورعلی مطلق به تفکیک آرای نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در خارج از کشور اشاره کرد و گفت: براساس نتایج آرا در خارج از کشور حسن روحانی 135 هزار و 976 رای یعنی 79.4 درصد آرا و ابراهیم رئیسی 30 هزار و 89 رای یعنی18.13 درصد آرا را کسب کرده اند.همچنین مصطفی میرسلیم هزار و 20 رای یعنی 0.59 درصد و هاشمی طبا 536 رای یعنی 0.31 درصد آرا را کسب کرده است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ