کد خبر: ۵۱۳۴۳
۰:۰ - ۱۲۷۸/۱۰/۱۱

عملکرد سودآور ذوب‌آهن در سال ٩٥و برنامه های سال جاری
معاون شركت اعلام كرد:

عملکرد سودآور ذوب‌آهن در سال ٩٥و برنامه های سال جاری

معاون مالی اقتصادی ذوب‌آهن اصفهان ضمن اعلام کاهش ٤٠٠‌ میلیارد تومانی زیان شرکت نسبت به سال ٩٤،از اولویت‌های اصلی سال ٩٦ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،سعید امید قائمی با اشاره به اقدامات مهم و مدیریت اعمال‌شده در سطح شرکت و به استناد صورت‌های مالی سال ٩٥ شرکت گفت: صورت‌های مالی حاکی از کاهش بیش از ٤٠٠‌ میلیارد تومان زیان نسبت به سال قبل است، این موضوع، بیانگر عملکرد مثبت شرکت نسبت به سال گذشته است در حالی که با در نظر‌ گرفتن تورم حداقل ١٠درصدی نسبت به سال ٩٤ و با عنایت به تولید برابر در دو سال ٩٤ و ٩٥، چنانچه عملکرد شرکت عینا مطابق با سال ٩٤ تداوم پیدا می‌کرد، زیان مورد انتظار در سال مالی ٩٥ حدود هزارو ٢٥٠ میلیارد تومان می‌بود.

وی افزود: از آنجایی‌که در سال ٩٥ میزان زیان شرکت به حدود٧٣٠‌ میلیارد تومان کاهش یافته، این موضوع ٥٢٠‌ میلیارد تومان عملکرد اقتصادی مثبت شرکت را نشان می‌دهد و دستیابی به این مهم در نتیجه صرفه‌جویی اقتصادی، مدیریت بهینه منابع و هزینه‌ها، مدیریت بازار محصول و... حاصل شده است در حالی که این شرکت در پایان سال ٩٥ برخلاف سال قبل شاهد سود ناخالص بوده و میزان تغییرات معادل ١٤٨ درصد است.

این معاون مالی تصریح کرد: شرکت در سال ٩٥ در بخش هزینه‌های عملیاتی معادل ٧٧‌ میلیارد تومان نیز صرفه‌جویی داشته و اخذ وام جدید از بانک‌ها در سال ٩٥ متوقف شده،شرکت توانست حدود یک‌سوم از بدهی بابت سود وام‌های دریافتی و مبلغ ١٤‌ میلیارد تومان از اصل بدهی بانکی را تصفیه کند. همچنین ساماندهی بدهی بانک‌ها در قالب مصوبه ستاد تسهیل و کاهش هرچه بیشتر بدهی‌های بانکی و هزینه‌های مالی به عنوان یکی از اولویت‌های اصلی سال ٩٦، در دستور کار قرار گرفته است. 

امید قائمی افزود: از دیگر اقدامات انجام‌شده برای اصلاح ساختار مالی شرکت و پس از پیگیر‌ی‌های فراوان، این است که سرمایه ثبت‌شده شرکت 4.2 برابر (از ٧٨٠ میلیارد تومان به سه‌هزارو ٣٠٠ میلیارد تومان) افزایش یافت.به‌دنبال این موضوع قیمت بازار سهام شرکت بهبود یافته و این شرایط کماکان ادامه خواهد داشت. ضمن اینکه با پیگیری‌های انجام شده، تهاتر ٧٦٠‌ میلیارد تومان بدهی شرکت با مطالبات سازمان تأمین اجتماعی از دولت، مراحل نهایی را طی می‌کند. 

وی ادامه داد: همچنین شرکت به منظور رعایت کرامت انسانی نسبت به حفظ نیروی انسانی اهتمام ورزیده و با دردست‌گرفتن پروژه‌های اجرائی و عمرانی داخل شرکت و حذف تدریجی بخشی از پیمانکاران توانست ضمن اجرای عملیات جاری شرکت، با افزایش حجم پروژه‌های سرمایه‌ای در کنار دیگر تلاش‌های انجام‌شده، قیمت تمام‌شده را کاهش دهد و در نهایت به سود عملیاتی دست یابد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ