کد خبر: ۵۲۲۵۱
۰:۱۸ - ۱۳۹۶/۴/۱۶

نخستین

نخستین "لیگ ستارگان بورس ایران" برگزار می شود/ جزییات برنامه

مدیر روابط عمومی سازمان بورس از برگزاری نخستین لیگ ستارگان بورس ایران خبر داد و جزییات این برنامه را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از سنا، یاسر فلاح با بیان اینکه سازمان بورس قصد دارد با برگزاری مسابقات لیگ ستارگان بورس، زمینه توسعه فرهنگ سازی و شناخت بیشتر بازار سرمایه را ایجاد کند، عنوان کرد: نخستین مسابقه با هدف ارتباط هرچه بیشتر دانشگاه ها و بازار سرمایه دوم لغایت 30مرداد ماه سال جاری برگزار می شود.

وی با بیان اینکه برگزاری این مسابقه بخشی از برنامه های فرهنگ سازی در دانشگاه ها را محقق خواهد کرد، افزود: این رویداد ویژه بازار سرمایه، با حضور دانشجویان رشته های مدیریت، حسابداری، اقتصاد،MBA  و رشته های مرتبط با امور مالی به مدت حدودا 20روز کاری و با هدف اتصال بازار سرمایه و دانشگاه ها در شرکت بورس تهران برگزار می شود.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه یکی از اهداف اصلی برگزاری این مسابقه کشف دانشجویان مستعد رشته های اقتصادی و امور مالی است گفت: در نخستین دوره از این لیگ دانشجویان دانشگاه تهران، صنعتی شریف، علامه طباطبایی، خوارزمی، خواجه نصیر، الزهرا، امیرکبیر، شهید بهشتی، تربیت مدرس و دانشگاه آزاد حضور خواهند داشت.

فلاح با اشاره به اینکه این رقابت در فضای کاملا واقعی معاملات بورس انجام خواهد شد، گفت: لیگ ستارگان بورس ایران در بورس تهران به صورت کاملا حضوری اجرا می شود و دانشجویان با استفاده از پلت فرم یک کارگزاری معتبر به داد و ستد در بورس می پردازند.

وی ادامه داد: این مسابقات در قالب گروه های 5 نفره متشکل از چهار عضو و یک سرپرست برگزار می شود. هر گروه با در اختیار داشتن اعتبار 10 میلیون تومانی، سرمایه گذاری در بازار سرمایه، تشکیل سبد سهام و داد و ستد در بورس را تجربه خواهد کرد و سه گروهی که بیشترین بازدهی را نسبت به سایر گروه ها داشته باشد پیروز مسابقه خواهد بود.

مدیر روابط عمومی سازمان بورس به برنامه های جانبی پیش بینی شده در این مسابقه نیز اشاره کرد و گفت: طی برگزاری نخستین مسابقه  این لیگ در روزهای مختلف این رقابت، مدیران جوان بازار سرمایه، بانوان شاغل در بازار سرمایه، رسانه ها و خبرنگاران شاهد تلاش گروه های شرکت کننده خواهند بود و دانشجویان می توانند از تجربه صاحب نظران این حوزه بهره مند شوند.

به گفته فلاح، روابط عمومی سازمان بورس در نظر دارد به برندگان اول تا سوم هدایای نفیسی اهدا کند،برای گروه اول 20میلیون تومان، گروه دوم 10میلیون تومان و گروه سوم 5میلیون تومان اعتبار خرید سهام در نظر گرفته شده است.

وی افزود: طی برگزاری این مسابقه با نظر هیات داوران که متشکل از اساتید دانشگاه و متخصصین بازار سرمایه هستند هر گروهی که بازدهی منفی 40 درصدی داشته باشد از دور مسابقات حذف خواهد شد.

مشاور رییس سازمان بورس با اشاره به اینکه این مسابقه اولین تجربه را سپری می کند گفت: با توجه به زمان محدود در نخستین لیگ ستارگان بورس ایران، دانشجویان دانشگاه های معتبر شهر تهران حضور خواهند داشت و قطعا در دور های بعدی تلاش می شود این رویداد ملی بازار سرمایه به شکل سراسری برگزار شود.

فلاح عنوان کرد: برگزاری این لیگ، تصور رایجی که متخصصین و فارغ التحصیلان رشته های اقتصادی و مالی باید تنها در شرکت ها، نهاد ها یا بنگاه های تولیدی فعالیت کنند را تغییر خواهد داد.

وی ابراز امیدواری کرد با افزایش دانش سهامداری در بین مردم، سهام به عنوان یک دارایی ارزش آفرین به آحاد جامعه معرفی شود و با برگزاری این مسابقه دانشجویان حضور مستقل در بازار سرمایه را تجربه خواهند کرد و نحوه کسب درآمد از بورس را خواهند آموخت.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» ناشناس | ساعت ۸:۹ - ۱۳۹۶/۴/۱۷
2
0
پاسخ
20 میلیون تومان جایزه نفیس !!! یه وقت ورشکست نشید ؟
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ