کد خبر: ۵۲۶۷۵
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۶/۴/۲۷

نماینده 1000 تولید کننده ایران خودرو همکاری می کند
سفیر اسپانیا در ایران:

نماینده 1000 تولید کننده ایران خودرو همکاری می کند

سفیر اسپانیا گفت: سرناتو نماینده بیش از هزار تولید کننده و تامین کننده 17 خودروساز اسپانیا آماده همکاری با ایران خودرو است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از ایکوپرس، صنعت خودرو اسپانیا در رده دوم اروپا و رتبه هشتم قرار دارد و انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو اسپانیا موسوم به «سرناتو» با یک هزار عضو نقش اصلی را در این زمینه ایفا می کند.

مدیرعامل سرناتو به همراه هیاتی از منتخبین این انجمن با سفر به ایران و نشست مشترک با قطعه سازان رنجیره تامین گروه صنعتی ایران خودرو راه های توسعه همکاری های مشترک را مورد ارزیابی قرار دادند.در این نشست یک روزه با بازدید هیئت اسپانیایی از خطوط تولید ایران خودرو دنبال شد.

نماینده هزار تولید کننده اسپانیایی آماده همکاری با ایران خودرو

براساس این گزارش، ادواردو لوپز بوسکتز سفیر اسپانیا در این نشست با اشاره به رشد 56درصدی صادرات ایران به اسپانیا نسبت به سال 2015 روابط تجاری دو کشور را دارای آینده ای روشن ارزیابی کرد و ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این نشست، گفت: سرناتو به عنوان نماینده بیش از هزار تولید کننده و تامین کننده 17خودروساز اسپانیا آماده همکاری با بزرگترین خودروساز ایران است.

وی صادرات خودرو در اسپانیا را دارای رشد 10درصدی در سال2016 به ارزش نزدیک به 39میلیارد یورو عنوان کرد و اظهار داشت: صنعت خودرو این کشور به جهت داشتن بیش از 343هزار نفر نیروی کار، گردش مالی حدود 34میلیارد یورو، سرمایه گذاری 1.3میلیارد یورو در تحقیق و توسعه، حضور گسترده در بازارهای بین المللی در پنج قاره و توان صادراتی بالا به گونه ای که با داشتن گردش مالی 19.5 میلیارد یورو حدود 57درصد صادرات این کشور را به خود اختصاص داده، از اهمیت بالایی برخوردار است.

به گفته بوسکتز، صنعت قطعه سازی با صادراتی معادل 17.5 میلیارد یورو در سال 2016 رشدی 2.7درصدی را در این سال تجربه کرده و دولت اسپانیا را در زمینه حمایت از گسترش کسب و کار این صنعت با شرکای خارجی مصمم ساخته است.

برنامه تولید 1.8 میلیون خودرو تا سال 2025

مجید سلیمی مدیر همکاری های بین المللی ایران خودرو هم، پروژه های توسعه محصول، صنعتی سازی و دانش محور را به عنوان اصلی ترین حوزه های همکاری سازندگان ایرانی و اسپانیایی برشمرد.

وی با ارائه گزارشی از وضعیت ایران خودرو در بازارهای بین المللی و فرصت های پیش روی صنعت خودرو در دوران پساتحریم اظهار داشت: هدف ایران خودرو تولید 1.8 میلیون خودرو تا سال 2025 است و برای رسیدن به این هدف، برنامه های استرات‍ژیک را در فاز نهایی به طراحی و توسعه پلتفرم های جدید، تنوع در سبد محصولات و همکاری در قالب جوینت ونچر در زمینه های مختلف اختصاص داده است.

سلیمی، پژو، رنو، سوزوکی و بنز را به عنوان شرکای استراتژیک ایران خودرو برشمرد و خاطرنشان کرد: با توجه به پروژه هایی که بطور مشترک و با شرط داخلی سازی حداقل 40 درصد با این شرکا تعریف شده، می توان همکاری های گسترده تری با سازندگانی داشت که با آنها در حال همکاری هستند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ