کد خبر: ۵۹۲۴۶
۱۷:۸ - ۱۳۹۶/۶/۱۹

جزئیات همکاری و ورود اولین بانک اروپایی به ایران تشریح شد

جزئیات همکاری و ورود اولین بانک اروپایی به ایران تشریح شد

مدیر عامل اوبربانک اتریش که در میان اولین بانک های اروپایی است که بعداز برجام وارد ایران خواهد شد، جزئیات انعقاد توافقنامه با ایران جهت فاینانس درسرمایه گذاری های مشترک را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رویترز، فرنز گازلزبرگر اعلام کرد: در ماه جاری میلادی توافقنامه‌ای را با ایران به امضاء خواهد رساند که این امکان را برای آنها فراهم می‌کند تا در سرمایه گذاری های مشترک در ایران فاینانس داشته باشند.این بانک در میان اولین بانک های اروپایی است که بعداز برجام وارد ایران خواهد شد.

وی افزود: ۱۰ تا ۱۲ مدیرعامل از بانک های ایرانی در این مراسم حضور خواهند داشت و توافقنامه ذکر شده این امکان را برای اوبربانک مهیا می کند تا اعتبار برای شرکت های اتریشی را برای انجام تجارت در ایران فراهم کند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه ظاهرا برخی از بانک های آلمانی و ایتالیایی در حال مذاکره با طرف ایرانی هستند ضمن اینکه یک بانک دانمارکی هم در حال رایزنی با ایران است،گفت: توافقنامه اوبربانک با ایران، اجرای پروژه هایی را برای شرکت های اتریشی در ایران به مدت بیش از ۲ سال در حوزه هایی که پیش از این تحریم بودند را پوشش می دهد. اوبربانک در حال حاضر صادرات به ایران را در بخش مواد غذایی فاینانس می کند.

گازلزبرگر عنوان کرد: پروژه هایی در بخش زیرساخت، راه آهن، سلامت، ساخت بیمارستان، ساخت کارخانه، برق آبی و فتوولتائیک در ایران اجرا خواهیم کرد.ضمانت های اعتبار صادرات که ۹۹ درصد از حجم پروژها را پوشش می دهد توسط آستریچیسچِ کنترل بانک ارائه داده می شود.به دنبال کسب ضمانت بیشتر از ایران هستیم و با بانک مرکزی ایران مذاکره کرده ایم اما ظاهرا ضمانت از سوی وزارت اقتصاد ایران در حال فراهم شدن است.

بنابر این گزارش،اوبربانک بعنوان هفتمین بانک بزرگ اتریش است که تراز مالی آن تقریبا ۲۰ میلیارد یورو معادل ۲۴ میلیارد دلار است.این بانک اتریشی در 30 شهریور جاری در دفتر مرکزی واقع در شهر لینز به همراه فرستادگان بانک مرکزی و وزارت اقتصاد ایران میزبان مراسم امضاء این توافقنامه است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ