کد خبر: ۵۹۴۰۳
۰:۰ - ۱۳۹۶/۶/۲۵

تمدید توافق اوپک به نیمه ماه بعد موکول شد
زنگنه در دیدار با همتای ونزوئلایی:

تمدید توافق اوپک به نیمه ماه بعد موکول شد

وزیر نفت با تایید گفت‌وگو درباره تمدید توافق اعضای اوپک تا ژوئن ۲۰۱۸ در مذاکره با همتای ونزوئلایی گفت: مذاکرات بیشتر در نشست ۱۲ مهر وزیران مجمع کشورهای صادرکننده گاز در مسکو ادامه می یابد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، بیژن زنگنه پس از دیدار با الوخیو دل پینو، محور این دیدار را گسترش روابط دوجانبه عنوان کرد و گفت: ایران و ونزوئلا برای انجام هر اقدامی که به ثبات بازارهای جهانی نفت خام کمک کند، آمادگی دارند.

وی افزود: خوشبختانه میزان تعهد اعضای اوپک نسبت به توافق جهانی کاهش عرضه خوب بوده است.

این مقام مسئول میزان تعهد مشارکت کنندگان در برنامه کاهش تولید اوپک در 8 ماه گذشته را 98 درصد اعلام کرد و گفت: میزان پایبندی اعضا در آینده نیز بهتر می‌شود.

زنگنه با بیان اینکه واکنش بازار نفت نسبت به توافق اوپک خوب بوده، ادامه داد: در دیدار با همتای ونزوئلایی همچنین درباره ثبات بازار نفت و جلب همکاری تولیدکنندگان غیرعضو اوپک به منظور ثبات بیشتر صحبت کردیم

وی با تایید گفت‌وگو درباره تمدید توافق اعضای اوپک تا ژوئن 2018 در مذاکره با همتای ونزوئلایی، تصریح کرد: قرار است مذاکرات بیشتر درباره تمدید توافق اوپک در نشست 12 مهرماه وزیران مجمع کشورهای صادرکننده گاز (جی‌یی‌سی‌اف) در مسکو ادامه یابد.

زنگنه درباره میزان پایبندی تولیدکنندگان غیرعضو اوپک به برنامه جهانی کاهش عرضه اظهار داشت: در جمع تولیدکنندگان غیرعضو اوپک، روسیه مهمترین کشور به شمار می‌آید و قرار است در این باره نیز با الکساندر نواک وزیر انرژی روسیه در مسکو صحبت کنیم.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ