کد خبر: ۵۹۴۲۹
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۶/۶/۲۵

پیش بینی صادرات یک میلیارد دلاری از مناطق آزاد
دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری خبر داد:

پیش بینی صادرات یک میلیارد دلاری از مناطق آزاد

دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری با اعلام مهمترین اهداف راه اندازی مناطق آزاد، پیش بینی کرد صادرات از مناطق آزاد در سال جاری با افزایش نسبت به سال گذشته به بیش از یک میلیارد دلار برسد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،مرتضی بانک با اشاره به افزایش 30 درصدی صادرات از مناطق آزاد نسبت به مدت مشابه سال گذشته در جمع خبرنگاران گفت: حرکت این مناطق در جهت هدف های اصلی راه اندازی را نشان می دهد .قشم نمونه خوبی است و به طور کلی در این منطقه بحث تجارت به ویژه تجارت کالاهای غیر تعرفه ای به داخل ایران در حاشیه فعالیت ها است و سایر مناطق نیز جهت نمایش میزان حرکت در مسیر اصلی باید عملکرد شفافی از فعالیت و طرح های توسعه ای به افکار عمومی ارائه دهند.

وی با ابراز شگفتی از حجم فعالیت ها و گستردگی طرح ها و ظرفیت های جزیره قشم عنوان کرد: برنامه ریزی های مدیرعامل منطقه آزاد قشم و رابطه مناسب مردم و این سازمان موجب شده تا گام های مهمی به ویژه در حوزه نفت و گاز برداشته شود.امید است در آینده نزدیک طرح شیرین کردن گاز با حضور رئیس جمهوری در قشم افتتاح شود که خبر خوبی برای صنعت به ویژه در بخش نفت و گاز است زیرا این فرآیند هزینه های بسیاری دارد.

این مقام مسئول گفت: گام های خوبی نیز در زمینه گردشگری برداشته شده و چشم انداز جذب یک میلیون گردشگر هدف گذاری شده که ارتباط گسترده مردم و منطقه آزاد و درگیر کردن آن ها در فعالیت های گردشگری خود به تنهایی بسیار ارزشمند است.

بانک مهم ترین هدف های راه اندازی مناطق آزاد در ایران را توسعه اقتصادی، گسترش مراودات تجاری خارجی، جذب سرمایه گذاری، مبادله کالا و اشتغال عنوان کرد و گفت: بسیاری از طرح های در دست اجرا اشتغالزا است و البته قشم با 5.5 درصد به رغم قرار نداشتن در استان های برخوردار در این زمینه به نسبت میانگین کشوری شرایط مناسبی دارد.

وی پیش بینی کرد صادرات از مناطق آزاد در سال جاری با افزایش نسبت به سال گذشته به بیش از یک میلیارد دلار برسد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ