کد خبر: ۵۹۴۳۵
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۶/۶/۲۵

برنامه آینده پتروشیمی فرابورسی برای صادرات پلی اتیلن /۳ چالش صادرکنندگان

برنامه آینده پتروشیمی فرابورسی برای صادرات پلی اتیلن /۳ چالش صادرکنندگان

مدیر فروش پتروشیمی امیرکبیر از صدور ماهانه ۵ تا ۸ هزار تن پلی اتیلن به ویتنام در سال ۲۰۱۸ خبر داد. مدیر شرکت بزرگ تجارت پلی اتیلن ویتنام نیز ۳ چالش پیش روی صادر کنندگان پلی اتیلن ایران را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از پلاتز، دایکو عباسی مدیر فروش و بازاریابی پتروشیمی امیرکبیر در حاشیه نمایشگاه ویتنام پلاتس 2017 گفت: این شرکت قصد دارد در سال 2018، ماهانه 5 تا 8 هزار تن پلی اتیلن به جنوب شرق آسیا صادر کند.

وی با اشاره به اینکه پتروشیمی امیرکبیر دو سال پیش نیز مقادیر کمتری پلی اتیلن به ویتنام صادر کرده بود، افزود: این اولین سال شرکت در نمایشگاه ویتنام پلاتس است. مصرف در ویتنام با توجه به جمعیت جوان این کشور در حال افزایش است و استراتژی ما رساندن مقادیر زیادی پلی اتیلن به صورت مستقیم از ایران به تجار، توزیع کنندگان و استفاده کنندگان نهایی ویتنامی است بدون اینکه از واسطه استفاده کنیم.

مدیر یک شرکت بزرگ تجارت پلی اتیلن ویتنام نیز گفت: محدودیت های بانکی، وضعیت نامشخص حمل و نقلی و تفاوت ها در ترجیح نوع رزین ها در ویتنام می تواند چالش های پیش روی صادر کنندگان پلی اتیلن ایرانی باشد.گرفتن اعتبار اسنادی برای یک محموله ایرانی به دلیل محدودیت های بانکی امکان پذیر نیست و با توجه به روی کار بودن دولت ترامپ در آمریکا، که احتمالا موضع وی در قبال ایران سرسختانه تر خواهد شد، ریسک بیشتری پیش روی تجار قرار دارد.

وی افزود: محموله های پلی اتیلن وارداتی از ایران به ویتنام احتمالا بیش از 10 هزار تن خواهد بود، و پیش پرداخت نقدی مورد نیاز برای آن بالغ بر 10 میلیون دلار خواهد بود و این می تواند مشکلاتی در زمینه انتقال پول نقد به ایران ایجاد کند.همچنین محموله های ارسالی از ایران گاهی تا دو ماه با تاخیر مواجه می شوند یا همگی به صورت ناگهانی به بنادر ویتنام می رسند و این مشکلات مالی و حمل و نقلی را برای خریدار ایجاد می کند.

این تاجر ادامه داد: رقبای ایران نظیر پلیمرهای عربستان، کره جنوبی و تایوان اغلب از نظر قیمت با پلیمر ایران قابل مقایسه و از نظر کیفیت و قابلیت بقا در بازار ویتنام بهتر از هم نوع ایرانی هستند.

به گفته منابع صنعتی،اگر میزان سود فروش پلی اتیلن ایران در بازار ویتنام بالا بود، تجار چینی اقدام به فروش مجدد پلی اتیلن ایران در این کشور جنوب شرق آسیا می کردند.صادرات پلی اتیلن ایران به ویتنام و جنوب شرق آسیا در طی چند سال گذشته بسیار کم بوده است. تقاضای سالانه ویتنام برای پلی اتیلن یک تا 1.5 میلیون تن برآورد می شود.

براساس این گزارش، در پی عرضه بلوک 51.86 درصدی پتروشیمی امیرکبیر در 30 اردیبهشت، بانک رفاه اقدام به خرید این بلوک به همان قیمت پایه 950 تومانی هر سهم و به ارزش بیش از هزار و 756 میلیارد تومانی کرد.

"شکبیر" با سرمایه 360 میلیارد تومانی در بازار پايه ب فرابورس حضور دارد.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ