کد خبر: ۵۹۴۳۶
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۶/۶/۲۵

ونزوئلا به تحریم های امریکا واکنش نشان داد؛ حذف دلار از نفت

ونزوئلا به تحریم های امریکا واکنش نشان داد؛ حذف دلار از نفت

وزارت نفت ونزوئلا در واکنش به تحریم های امریکا اعلام کرد: برای حذف دلار از معاملات نفتی، قیمت انواع نفت ونزوئلا برای ماه سپتامبر را به یوان چین منتشر می کند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رویترز، نیکولاس مادورو به دنبال اعلام طرحی اعلام کرد: با هدف رها شدن از سلطه استبدادی دلار، قیمت نفت خام و سوخت صادراتی را به یوان چین منتشر کرده است.

بولتن هفتگی وزارت نفت ونزوئلا روز جمعه قیمت انواع نفت این کشور برای ماه سپتامبر را به یوان چین منتشر کرد در حالی که قیمت نفت این کشور برای هفته ها و ماه های گذشته به دلار منتشر شده بود.

وزارت نفت ونزوئلا در بیانیه ای اعلام کرد: این نوع قیمت گذاری نتیجه بیانیه صادر شده از سوی رئیس جمهور ونزوئلا در روز 7 سپتامبر است... که گفته بود ونزوئلا استراتژی های جدیدی برای آزاد کردن این کشور از سلطه استبدادی دلار اتخاذ خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت خام ونزوئلا برای هفته منتهی به روز جمعه 306.26 یوان اعلام شده که معادل 46 دلار و 76 سنت است. این رقم نسبت به 300.91 یوان هفته گذشته، معادل 46 دلار و 15 سنت، افزایش نشان می دهد.

یک تاجر نفتی که نخواست نامش فاش شود در این باره گفت: فعلا کسی قراردادها را تغییر نمی دهد.نفت کالایی است که تقریبا به صورت انحصاری به دلار داد و ستد می شود. برای مثال، بدهی های شرکت نفتی دولتی ونزوئلا همچنان به دلار محاسبه می شوند... و آنها باید پول دارندگان اوراق قرضه را نیز به دلار بپردازند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ