کد خبر: ۵۹۴۴۰
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۶/۶/۲۵

یک پرتغالی به اتهام نقض تحریم ایران به ۲۰ ماه زندان محکوم شد

یک پرتغالی به اتهام نقض تحریم ایران به ۲۰ ماه زندان محکوم شد

قاضی فدرال آمریکایی با صدور حکمی، یک فرد پرتغالی را به اتهام کمک به یک شرکت ایرانی برای خرید تجهیزات به ۲۰ ماه زندان محکوم کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از لا 360، یک قاضی فدرال آمریکایی با صدور حکمی، یک فرد پرتغالی را به اتهام کمک به یک شرکت ایرانی برای خرید تجهیزات آمریکایی بدون کسب مجوز لازم از اداره کنترل دارایی های خارجی خزانه داری آمریکا به 20 ماه زندان محکوم کرد.

به گفته دادستان های فدرال، امت جی سالیوان قاضی منطقه ای آمریکا ژوائو پریرا دی فونسکای 55 ساله، شهروند پرتغالی به دلیل تبانی برای صادرات غیرقانونی کالا و فنآوری به ایران و فریب دولت آمریکا به تحمل بیش از 1.5 سال زندان محکوم شده است.

وزارت دادگستری آمریکا پیشتر اعلام کرده بود،این فرد به دست داشتن در تبانی برای کمک به یک شرکت ایرانی برای خرید غیرقانونی لنزهای اوپتیکال پیشرفته آمریکایی و سیستم های خودکار هدف یابی که هم استفاده های تجاری و هم نظامی دارد اعتراف کرده است.

بر اساس اعلام وزارت دادگستری آمریکا، فونسکا درخصوص یک اتهام فدرال مبنی بر تبانی برای کمک به یک شرکت ایرانی برای خرید فنآوری از 2 شرکت آمریکایی اعتراف کرده است. در مصالحه پذیرش مسئولیت ارتکاب جرم تقاضای صدور حکم 20 ماه زندان برای این فرد شده بود که قاضی آمریکایی با این درخواست موافقت کرد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ