کد خبر: ۵۹۴۷۴
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۶/۶/۲۶

قیمت‌گذاری حذف نمی‌شود/اطلاع رسانی در آخرین حلقه شبکه توزیع
مدیرکل امور اقتصادی وزارت صنعت:

قیمت‌گذاری حذف نمی‌شود/اطلاع رسانی در آخرین حلقه شبکه توزیع

مدیرکل امور اقتصادی و سیاست‌های تجاری وزارت صنعت درباره ابلاغیه شیوه اطلاع‌رسانی قیمت به مصرف‌کنندگان گفت: در این روش قیمت در آخرین حلقه شبکه توزیع نصب می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از فارس، محمدرضا کلامی بجستان گفت:  ابلاغیه اصلاحیه شیوه اطلاع‌رسانی قیمت به مصرف‌کنندگان که برخی به اشتباه  آن را به حذف قیمت‌گذاری یا حذف درج قیمت تعبیر و در مورد آن گفت‌ وگو می‌کنند در واقع نه حذف قیمت‌گذاری است و نه حذف اطلاع‌رسانی قیمت بلکه قیمت فروش کالا به مصرف‌کننده که قبلاً در کارخانه درج می‌شد از طریق توزیع کننده اطلاع رسانی می‌شود.

وی افزود: در این طرح در آخرین حلقه شبکه توزیع نصب و در معرض دید مصرف‌کننده قرار می‌گیرد و این بدین معنی است که تمام ضوابط مرتبط با قیمت‌گذاری کالا به قوت باقی است و حلقه آخر مکلف است کالا را به هر قیمتی که طبق سند رسمی خرید می‌کند یا اعمال درصد سود مجاز مصوب هیات عالی نظارت با نصب برچسب قیمت و یا الصاق نرخ‌نامه در محل عرضه به مصرف‌کننده عرضه کند.

کلامی بجستان عنوان کرد: حسب ماده (6) قانون تعزیرات حکومتی و ماده (15) قانون نظام صنفی، واحد صنفی مکلف به نصب برچسب قیمت و اطلاع‌رسانی به مصرف‌کننده در محل عرضه است به گونه‌ای که کاملاً در معرض دید باشد.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ