کد خبر: ۵۹۶۴۷
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۶/۶/۳۱

اظهارات شریک جدید 14 بانک بورسی و دولتی درباره اقتصاد ایران

اظهارات شریک جدید 14 بانک بورسی و دولتی درباره اقتصاد ایران

مدیر هال اوبربانک اتریش و شریک جدید 14 بانک بورسی و دولتی با تاکید بر جذابیت اقتصاد ایران برای اروپا و جهان گفت: امضای قرارداد با ایران می تواند منجر به قراردادهای مشابه با بانک های دیگر شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، فرانتس گازلسبرگر در حاشیه مراسم امضای قرارداد خط اعتباری بانکی (فاینانس) با 14 بانک بورسی و دولتی
به ایرنا گفت: امروز روز واقعا بزرگی در روابط دو کشور است زیرا این اولین قرارداد مالی بین یک بانک اروپایی و ایران است که هر چند مذاکرات آن چندین ماه به طول کشید اما در نهایت به سرانجام خوبی برای دو طرف رسید.

وی افزود: این قرارداد امکان سرمایه گذاری و صادرات شرکتها و صنایع اتریشی بخصوص در بخشهای بهداشت ، زیرساختها و سایر بخشها را فراهم می کند و اگر زمانی در آینده برگردیم و به این روز نگاه کنیم، خواهیم دید که آغازگر تعمیق بیشتر روابط دو کشور بوده است.

این مقام مسئول درخصوص دورنمای روابط بانکی ایران با کشورهای اروپایی گفت: شنیده ایم دانسکه بانک دانمارک امروز قراردادی با ایران امضا می کند و همچنین ایران درحال مذاکره با بانکهای ایتالیا است و در آلمان هم شنیده ام که صادرکنندگان بسیار علاقه مند هستند که به قرارداد مشابهی با موسسات آلمانی (برای تامین اعتبار مالی با ایران) برسند و گمان می کنم که این روز (امضای قرارداد اوبربانک با ایران) می تواند درها را برای قراردادهای مشابه بگشاید .

گازلسبرگر ادامه داد: اقتصاد ایران نه تنها برای اتریش و اروپا بلکه برای کل جهان بسیار جذاب است زیرا نسل جوانی دارد و از این رو فرصتهای بزرگی وجود دارد و باید شرایط برد - برد برای ایران و شرکتهای جهان وجود داشته باشد اما در عین حال نباید جنبه سیاسی را هم فراموش کنیم .

ایران شرایط رسیدن به رشد سریع اقتصادی را دارد

وی با اشاره به جمعیت جوان ، جایگاه مهم اقتصادی در خاورمیانه و موقعیت جغرافیایی ایران گفت: روابط با ایران برای اتریش از اهمیت بالایی برخوردار است.ایران تمام شرایط برای برخوردار شدن از یک اقتصاد به سرعت در حال رشد را دارا است و مشارکت نزدیکتر برای هر دو کشور ایران و اتریش سودمند است. روابط ایران و اتریش سابقه ای طولانی دارد و ما بیش از هر چیز به قابلیت اعتماد بالای تجار ایرانی ارج می نهیم. نشست امروز بطور حتم روابط نزدیک ما را نزدیکتر می کند. اوبربانک همواره روابط خوب را با شریکان ایرانی حتی در دوره تحریم ها حفظ کرده است.

مدیرعامل اوبربانک گفت: از زمان برداشته شدن تحریم ها در ژانویه 2016 بیش از هزار شرکت برای کار کردن با ایران ابراز علاقه مندی کرده اند . ما به عنوان اولین بانک اتریشی و اولین بانک اروپایی یک قرارداد تامین مالی با ایران امضا می کنیم که به "کنترل بانک" اتریش اجازه می دهد خطوط اعتباری را برای پروژه های مهم زیرساختی تامین اعتبار کند و از این فرصت خوبی برای صادرکنندگان اتریشی است.

گازلسبرگر افزود: این قرارداد به صادرکنندگان مهم اتریش اجازه می دهد که پروژه های بخشهای استراتژیک ایران را آغاز کنند. ایران به عنوان شریک برای ما مهمتر از همیشه است و ما خوشحالیم که این قرارداد را امضا می کنیم که کاتالیزوری برای رشد اقتصاد ایران و همچنین برای تجارت خارجی اتریش خواهد بود و امیدوارم که دوستی ما تعمیق شود و پایدار باشد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ